Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Лошата седмица на Tesla в Китай се "печеше" в продължение на месеци

Чуждестранните компании трябва да спазват китайските закони и разпоредби, да зачитат китайската култура и потребители, изтъкват от китайската медия Global Times

Лошата седмица на Tesla в Китай се "печеше" в продължение на месеци

Снимка: Bloomberg L.P.

Най-големият производител на електромобили в света Tesla Inc. имаше ужасна седмица в Китай, като залповете от критики, с които компанията на Илон Мъск беше бомбардирана, са предхождани от месеци на натрупване на негативи относно нейните електромобили и служители, пише Ройтерс.

Медийните публикации и критиките от страна на местните регулатори показват колко несигурен може да бъде китайският пазар за големите чуждестранни инвеститори и как един инцидент с продукт може да се превърне в криза на доверието, ако контролираните от държавата медии се обърнат срещу Tesla. 

Още по темата

Бунтарският подход на концерна спрямо регулациите в автомобилната индустрия в САЩ спечели сърцата на американските потребители, но компанията се сблъска с обратния ефект в Китай.

Славата на Илон Мъск като иноватор и основоположник на ново течение в индустрията му помогна да влезе по червения килим в Китай, осигурявайки си ползи, за които останалите чуждестранни автомобилни разработчици могат само да мечтаят. И това му даде преднина спрямо конкуренцията. Tesla се превърна в единствения чуждестранен автомобилен концерн, който има правото да притежава на 100% производствените си операции в Китай.

Сега компанията на Мъск научава уроци, които неговите конкуренти в страната вече знаят.

Главоболията на Tesla в азиатската страна подчертават проблем, за който ръководството на компанията вече призна макар и основно във връзка със своя бизнес в Северна Америка. Бързият ръст при продажбите на Tesla надминава нейния сервизен капацитет.

„Разширяването на услугата е наистина важно за бъдещата стратегия на компанията“, споделя финансовият директор на Tesla Зак Къркхорн пред инвеститори още януари.

Когато разгневената собственичка на Model 3 се покатери върху един от електромобилите на концерна по време на откриването на автомобилното изложение в Шанхай с тениска „Спирачките не работят“, инцидентът веднага беше отразен в социалните платформи и придоби глобални мащаби.

Нещата ескалираха, след като Грейс Тао, вицепрезидент на Tesla относно външните отношения, бивш водещ на държавната телевизия CCTV, постави под въпрос действията на въпросната жена, допускайки, че тя може да защитава чужди интереси.

В интервю за местна медия Тао посочи, че е много вероятно гневната собственичка на електромобил Tesla да е „професионалист“.

По-късно Tesla поиска публикацията да бъде свалена, съобщават от изданието в WeChat.

Безкомпромисното поведение на концерна беше сменено с по-умерен тон, като се стигна и до извинение по адрес на въпросната собственичка. В сряда вечерта Tesla посочи, че работи с „регулаторите по разследването“.

„В социалните медии има постоянни оплаквания срещу Tesla в Китай по отношение на проблемите с качеството и обслужването, които изглежда бяха пренебрегнати до голяма степен от местните ѝ служители до вторник“, коментира Ту Лъ, анализатор в Sino Auto Insights. „Това е деликатен танц, тъй като Tesla помага за възхода на целия сектор на електромобилите, подкрепяйки всички компании да увеличат своите продажби“, добавя той.

Произведените в Китай автомобили Tesla са особено популярни в азиатската страна – най-големия пазар за електромобили в света, който представлява 30% от глобалните продажби на концерна.

През март Tesla трябваше да се примири с факта, че нейните автомобили губят достъп до критичните за Пекин военни обекти, след като властите се позоваха на опасения относно националната сигурност, визирайки монтираните в електромобилите камери.

Няколко дена по-късно Мъск заяви, че Tesla не използва своите превозни средства, за да шпионира Китай.

В четвъртък главният редактор на Global Times Хъ Сидзин заяви, че целта не е да се притиска Tesla от Китай.

„Нашата крайна цел е да накараме чуждестранните компании да се адаптират към китайския пазар, да спазват китайските закони и разпоредби, да зачитат китайската култура и потребители и да се превърнат в положителен елемент в китайската икономика. Независимо дали е урок, или помощ, всичко сочи към една и съща цел“, изтъква Хъ.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

0
 
1
 
1
преди 1 седмица
Няма профилна снимка
Изглежда авторът на статията не знае къкви са изисквания за автомбили прозведени там или внесени в Америка.Ако обобщим Китай ограничава" свободата" на прозведените автомобили на чужди производители тъй като не е " демократчина" като " свободният" Запад. ( вече имам и станах аларгичен към думите- свобода,демокрация,човешки цености .)

Още от Анализи
Целта на Китай за електромобилите ще струва 15 млрд. долара годишно до 2030 г.