Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Lucid се стреми да копира формулата на Tesla за финансов и пазарен успех

Стартъпът може да постигне оценка от 37 млрд. долара, след като бъде листнат на Nasdaq

Lucid се стреми да копира формулата на Tesla за финансов и пазарен успех

Снимка: Bloomberg L.P.

Калифорнийският стартъп Lucid все още не е започнал да доставя своите превозни средства на клиентите си, но многобройните му почитатели вече се обзалагат, че той може да отправи сериозно предизвикателство към лидера при електромобилите Tesla и германските производители на премиум автомобили, пише Bloomberg.

Луксозният електрически седан Lucid Air ще предлага пробег с едно зареждане на батерията от 500 мили (805 км) и достатъчно просторен интериор при цена от 169 000 долара. 

Още по темата

Но не само колите на Lucid имат висока цена. Разработчикът, който ще стане известен като Lucid Group, може да бъде оценен на около 37 млрд. долара, след като акциите му започнат да се търгуват на Nasdaq след сливането му с компанията със специално предназначение (SPAC) Michael Klein Churchill Capital Corp. IV.

Това би означавало, че оценката на Lucid ще достигне около две трети от пазарната стойност на Ford Motor, който продава над 5 милиона автомобила годишно.

Fisker, поредният стартъп за електрически превозни средства без приходи, може да се похвали с оценка от "само" 4,8 млрд. долара.

Lucid канализира цялата еуфория около електрическата мобилност, провокирана от идеите на Илон Мъск, под чието ръководство Tesla Inc. се превърна в най-ценната автомобилна компания с оценка от над 600 млрд. долара. Самият Мъск успя да измести за кратко Джеф Безос от първото място в класацията на най-богатите хора на планетата.

И макар Lucid все още да не генерира приходи от продажби, компанията се оформя като доста добра машина за пари за акционерите и SPAC компаниите.

Въпреки че разполага с впечатляващи технологии и опитни мениджъри, Lucid все още трябва да извърви дълъг път към доказване на своя потенциал.

Към юни компанията отчита едва 10 000 поръчки за своите електромобили на обща стойност от около 900 млн. долара. Това е по-малко от 10-те милиарда долара, които Lucid планира да вложи през следващите четири години в разширяване на производството.

Както самият Мъск споделя, производството на автомобили е трудно и много капиталоемко.

Консумация на кеш

Подобно на Tesla, Lucid има огромен брой последователи сред любителите инвеститори, много от които са привлечени чрез онлайн платформи като Reddit.

Във финансово отношение суверенния фонд на Саудитска Арабия е категоричният победител до момента, благодарение на своята инвестиция от над 1 млрд. долара, обявена през 2018 г. Фондът за публични инвестиции ще притежава над 60% от Lucid на стойност около 23 млрд. долара. Никак не е зле за страна, чието богатство произтича от петролните продукти.

Сливането със SPAC компания осигурява на Lucid 4,4 млрд. долара, сума, която вероятно тя ще изгори след няколко години. Компанията не очаква положителни парични потоци преди 2025 г. като в проспекта се посочва, че тя ще трябва да набере допълнителни средства чрез акции или дълг.

Капиталът не е единственото потенциално ограничение. Германските автомобилни вече осъзнават потенциалната заплаха, породена от новите компании като Lucid, и вече работят по електрификацията на своите продукти.

Налице са пазарни „трепачи“ като Mercedes-Benz EQS, Porsche Taycan и Audi e-tron GT.

Тази седмица Mercedes-Benz обеща да похарчи повече от 40 млрд. евро през това десетилетие, за да осъществи прехода към електрическа мобилност.

Засега Lucid е изцяло фокусирана върху относително малкия пазар на луксозни седани. Вторият ѝ електромобил, SUV модел, ще се появи на пазара едва в края на 2023 г.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (4)

0
 
0
 
4
georgi_shum до: zelka007
преди 1 месец
Дай боже да си прав, наистина. Ама да ти кажа ID и еGo са ми горе долу еднакви като клас. Ама аз съм малко обременен щото за кола приемам вече само нещо, дето може събере 3 халапетии със столчетата, жена, куче и всичкото багаж дето върви с тоз целия цирк :) Плюс друга, с която да мога да бягам за малко от цялата лудница :)
0
 
0
 
3
zelka007 до: georgi_shum
преди 1 месец
различен клас коли сравняваш ... орязаната версия на next e.go е 16х евра ... до '23 може и по-нов модел батерия да започнат да интегрират и да стане малко по-атрактивна , въпреки че познавам хора дето като я заредят в неделя и с настоящата батерия ще могат цяла седмица да карат ... много си негативен ... :)))
0
 
2
 
2
georgi_shum до: zelka007
преди 1 месец
Бе вагонетките с ID3 направиха лек удар :) Но не са заплаха за Бай Илон още. Виж за таз сапунерка дето се гласим да я правим в Ловеч, ID3 си е сериозна конкуренция. И не знам как някой ще предпочете eGo за 26к Евро, срещу ID3 за 33к Евро
1
 
2
 
1
преди 1 месец
нищо не могат да копират , то големите автопроизводители не могат да я настигнат теслата ,та тези ... барем да пуснат някаква кратка серия 100 броя за маниаци ... те разхождат 7-8 прототипа по изложения и тва е ... кат расияните с маруся и аурус ... :)))

Още от Анализи
Битката за електромобилите: Алуминиево-въздушни vs. литиево-йонни батерии