Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Минало и бъдеще на един автомобилен гигант

Opel поглежда към водорода, загърбвайки наследството на General Motors

Минало и бъдеще на един автомобилен гигант

Снимка: Ройтерс

Датата съвсем не е избрана случайно. През юни 1899 в един гараж в Рюселсхайм са сглобени първите автомобили на дотогавашния производител на шевни машини Opel - Patentmotorwagen System Lutzmann.

Точно 120 години по-късно, на 4 юни 2019, в един преобразен хангар от завода в Рюселсхайм компанията събира журналисти от цял свят, за да покаже също толкова важен автомобил: шестото поколение на Corsa. 

Още по темата

Това щеше да е важна премиера при всякакви обстоятелства: Corsa е най-продаваното име в историята на Opel. Но значението на тази конкретна кола далеч надхвърля това. Първо, шестата Corsa дебютира като чист електромобил, подчертавайки каква посока е избрала за развитието си компанията. И второ, това е първият модел на компанията в епохата "след General Motors", пише Automedia.

Новата Corsa е построена върху платформата CMP, разработена от Peugeot-Citroen, и на практика е доста близък роднина на дебютиралото в Женева Peugeot 208.

Намерението на групата PSA занапред да използва само две платформи за цялата гама на Opel предизвика възражения от някои почитатели на марката, че така се загубвала "автентичността". Малко странна теза, при положение, че последните две поколения на Corsa бяха построени всъщност върху платформа, разработена от Fiat в Торино (SCCS).

В сравнение с нея новата има три ключови предимства: по-лека е, подходяща е и за електрическо задвижване, и накрая е доста по-рентабилна.

"Преди година обещахме три неща за Opel: да го направим печеливш, глобален и електрически", казва ни главният изпълнителен директор Михаел Лошелер, застанал пред новата Corsa. Днес, допълва той, и трите обещания са изпълнени. Глобалното присъствие е факт: Opel стъпи на нови пазари на три континента през 2018, и се подготвя за ключовото си завръщане в Русия, откъдето се изтегли заради натиска на Белия дом върху GM.

"Печеливш" също е отметнато: през 2018 компанията продаде 1.038 милиона автомобила и отчете положителен финансов резултат от 859 милиона евро след данъци, при марж от 4.7%. Сумата изглежда скромна на фона на многомилиардните печалби на останалите германски производители. Но всъщност е най-доброто постижение в цялата 120-годишна история на Opel като автомобилна компания. И добре подчертава колко умело е било управлението на GM, която контролираше Opel през 88 от тези години.


Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Анализи
Производителите на автомобили вече нямат контрол върху собствените си проблеми