Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Могат ли автомобилните концерни да спасят света от пандемията?

Компаниите от автомобилния сектор, особено големите, разполагат с нужните екипи и вериги на доставки за мащабно производство на медицинско оборудване

Могат ли автомобилните концерни да спасят света от пандемията?

Снимка: Pixabay

Коронавирусът вече се е разпространил в над 190 страни и продължава да заразява хората, като повечето страни отчитат увеличение на потвърдените случаи на инфекция. И макар Китай да е поел по пътя към пълно икономическо възстановяване, останалият свят потъва все повече мрак. Учените, вирусолозите и други изследователи се опитват да намерят лекарство за тази пандемия, но изглежда, че това може да отнеме известно време. Това означава, че можем да очакваме случаите на заразяване да нараснат, особено около средата на април, както отбелязват няколко лекари. Това подчертава по-голям проблем - липса на медицинска инфраструктура за обслужване на новите случаи. Различни страни вече прибягват до мерки като мобилни клиники, за да намалят стреса върху болниците, така че те да могат да се съсредоточат върху тежките случаи. Но има и друга причина за загриженост - възможен недостиг на вентилатори, пише Times Drive.

Тъй като коронавирусът причинява респираторни проблеми, много пациенти се нуждаят от външна помощ, за да дишат и да останат живи. Както се наблюдава в Китай, почти 17% от пациентите с коронавирус се нуждаят от вентилатори. Това може да не звучи много, но нека не пренебрегваме, че COVID-19 има висока скорост на предаване и досега в света са регистрирани над 6,6 хил. случая. Това намеква за остър недостиг на вентилатори и респиратори в близко бъдеще. Според съобщенията в медиите, някои болници в Италия са решили да не реанимират по-възрастните пациенти и вместо това използват вентилатори, за да спасят по-младите пациенти. 

Още по темата

Така че, нещата вече са притеснителни.

Сега, докато производителите на вентилатори се опитват да увеличат производството, техните усилия могат да се окажат недостатъчни, за да отговорят на предстоящото търсене. При такъв сценарий няколко правителства вече се обърнаха към производителите на автомобили за производство на вентилатори. Това може да звучи абсурдно, но има редица причини зад призива на управляващите, които търсят помощ от автомобилните компании.

Първо, автомобилните производители разполагат с инженерни познания за мащабизиране на производството. Компании като Ford Motor Company, Maruti Suzuki и др. произвеждат милиони автомобили всяка година. Те притежават необходимото ноу-хау, както и умението за широкомащабно производство, а също така разполагат с огромни екипи, съсредоточени в изследванията разработките. Това е основната причина правителствата да потърсят помощта им.

Второ, автомобилните компании могат да си позволят да направят значителни инвестиции и да предоставят съществена помощ на съществуващите производители на медицинско оборудване.

Трето, автомобилните производители също могат да регулират своите вериги на доставки и да добавят такива за получаване на лесен достъп до суровини, фактор, който става решаващ за широкомащабното производство на медицинско оборудване. Освен това те могат също да използват логистичната си инфраструктура, за да гарантират, че произвежданите продукти се транспортират до различни части на страната.

Ето защо автомобилният сектор беше един от първите, към които се обърнаха различни правителства в борбата си срещу коронавируса

 В САЩ производители на автомобили като Ford, Tesla и General Motors обещаха своята подкрепа, за да помогнат в производството на вентилатори. В Индия Mahindra вече е разработила прототип на евтина автоматична вентилационна маска за вентилатор, която може да достигне масово производство в скоро време. Maruti Suzuki, от друга страна, си партнира с производителя на вентилатори AgVa и ще помогне на компанията да увеличи производството си. Дружеството възнамерява да произвежда 10 000 вентилатори всеки месец.

Но автомобилните компании не се ограничават само с вентилаторите. Kia и BYD произвеждат маски, докато Maruti Suzuki е създала съвместно предприятие за производство на лични предпазни средства за работници. Дори редица екипи от Формула 1 поеха ангажимент да помогнат на правителствата с ресурси и технологии, за да произвеждат вентилатори и други здравни устройства в голям мащаб.

По статията работи: Аспарух Илиев

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (3)

1
 
0
 
3
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
Не знам, за какви 6,600 случая на COVID-19 се говори в статията. Към 29.03.2020 имаше много и много над това число заболели, към тази дата само починалите от корона вирус са били 29 000, а днес заболелите са почти един милион - 937 041. Къде е Киро - на кирия. Моля, редактирайте внимателно материалите.
3
 
1
 
2
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
Не могат, това с вентилаторите е некакво изглупяване в световен мащаб. Данните показват, че стигне ли се до вентилиране, хората умират. Все пак става дума за много възрастни и болни пациенти. Но могат да дадат някой лев за масово тестване на персонала в старчески домове, болници, пощи и навсякъде другаде, където се събират пенсиите.
2
 
5
 
1
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
НЕ СТАВА! Американската олигархия им наложи огромни глоби и пороби европейските производиштели...

Още от Анализи
Мистериозно поскъпване на акциите на Daimler