Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Мъск отново разкритикува германската бюрокрация

"Моля, побързайте!", призова предприемачът поддоставчиците за фабриката в Грюнхайде

Мъск отново разкритикува германската бюрокрация

Мъск по време на предишното си посещение в Германия. Снимка: EPA/HAYOUNG JEON

Сан Франциско, Лондон, Берлин - това беше маршрутът на шефа на Tesla Илон Мъск, преди да кацне на летището в Берлин Бранденбург с частния си самолет в неделя вечерта. В понеделник следобед той подкара Model 3 до строителната площадка на своята Gigafactory в Грюнхайде, Бранденбург.

Причината за посещението: „Предимно от техническо естество“, казва пред DPA Йорг Щайнбах, министър на икономиката на Бранденбург. Следователно не са предвидени срещи с него или с министър-председателя Дитмар Войдке (и двамата от социалдемократическата партия).

Още по темата

По време на посещението си Мъск искаше да научи повече за състоянието на строителните дейности. Все още има многобройни проблеми и досега съоръжението има само временни разрешения. Началото на производството вероятно ще бъде отложено от юли до началото на 2022 г., пише германският Handelsblatt.

Мъск, от друга страна, вярва, че производството все още може да започне до края на годината. „Дано до края на годината. Трудно е да се предвиди именно защото автомобилите могат да бъдат произведени само когато всички части са налични“, каза 49-годишният предприемач пред RTL и n-tv по въпроса кога от поточната линия ще излезе първата кола. „Не можем да пуснем кола, готова само на 99%. В момента изглежда, че можем да започнем производство в края на годината“.

Основният контакт на Мъск на място вероятно е бил Андре Тиериг. Дългогодишният мениджър на Ford е в Tesla от едва година. В производителя на електрически автомобили той първоначално ръководеше звеното на бояджийския цех, преди да бъде назначен за началник на Gigafactory в Грюнхайде в началото на годината. Той трябва да ръководи строителството и да подписва официалните заявления за Tesla. 

Още по темата

Мъск вече е посещавал няколко пъти строителната площадка в Бранденбург. Една от най-важните причини за текущото посещение е планираната фабрика за акумулаторни батерии. Всъщност Tesla искаше да кандидатства за одобрение за производството на литиево-йонни клетки най-късно до юли. Началото на производството е предвидено към 2022 г.

Фабриката на акумулаторните батерии е основна част от новото фабрично съоръжение - и пионерски проект. Взискателни процеси като дизайнът на батериите 4680 или на сухите електроди трябва да бъдат разработени там и пуснати в серийно производство - и след това прехвърлени в другите фабрики на Tesla.

Мъск критикува бюрокрацията в Германия

Фабриката на акумулаторните батерии трябва да създаде до 1000 нови работни места и трябва да бъде изградена непосредствено на изток до фабриката за автомобили. Необходимото пространство все още е неясно, но поради многобройните иновации трябва да бъде значително по-малко, отколкото в предишните гигафабрики.

Проблемът: Със заявлението за лиценз за фабриката за акумулаторни батерии Tesla може да предизвика още по-голямо напрежение от досега създаденото. Например, изискванията за водата за производството трябва да бъдат изяснени и обсъдени с Министерството на околната среда на Бранденбург.

По време на посещението си Мъск за пореден път разкритикува бюрокрацията в Германия: „Ако има все повече и повече правила, можете в крайна сметка да не правите нищо", каза той пред Ройтерс.

Малко преди това председателят на Федералния административен съд Клаус Ренер заявява в интервю за Handelsblatt, че смята, че изграждането на Tesla Gigafactory в Грюнхайде е дело, което може да се окаже пред Федералния административен съд. „Мисля обаче, че с г-н Мъск не се отнасят зле“, поясни той.

Но Илон Мъск се тревожи и за други неща по време на настоящото си посещение в Германия. Очевидно това, което го притеснява, е колко бързо роботите, машините или другите части ще дойдат до завода в Бранденбург. „Доставчици за Gigafactory, моля, побързайте!“ написа Мъск в Twitter във вторник.

Той не посочи имена, макар и по търговски принцип: Tesla не говори за своите доставчици и не иска те да говорят за своя виден клиент, например, за да ги рекламира.

Браншът обаче знае точно кой какво доставя. „Много от технологиите, които се използват в завода, идват от германски компании“, каза преди няколко месеца Даниел Сабо, ръководител на дигиталния отдел в машиностроителната компания Körber, пред Handelsblatt.

Според добре запознати източници богатият на традиции германски концерн Dürr доставя роботите за боядисване, докато специалистът по оптика Jena Jenoptik продава производствените клетки за части на каросерията на испанския автомобилен доставчик Gestamp, който от своя страна ги доставя на Tesla. Базираният във Велберт специалист за системи за заключване на автомобили Huf също причислява Tesla към своите клиенти, да не говорим за индустриални гиганти като Bosch.

За последно шефът на Tesla беше в Германия преди шест месеца. За разлика от тогава обаче, този път той едва ли ще провежда интервюта за назначение на служители. Все още има почти 300 обяви за работа на уебсайта на Tesla, но повечето от тях не са висши ръководни длъжности.

Планира се до 500 хил. автомобила от новия SUV Model Y да излизат от производствените линии в Грюнхайде всяка година. За това американската компания се нуждае от окончателно разрешение за строежа - както за автомобилния завод, така и за производството на батерии. Засега не е предвидимо кога и дали това разрешение ще бъде предоставено.

Понастоящем Tesla работи само въз основа на временни разрешителни за строеж. Според говорител на отговорния лицензиращ орган, Държавната служба по околната среда (LfU), може да се предположи, че промените ще изискват нова ОВОС (Оценка за въздействието върху околната среда). А това може да е нов претекст Мъск да критикува германската, но и европейската бюрокрация.

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (6)

2
 
0
 
6
khao до: zelka007
преди 4 месеца
Няма профилна снимка
принципно си прав... но и американците често играят сечено на европейските компании там... танто за танто, но въпреки това не е правилно.
2
 
0
 
5
khao до: Solar Power
преди 4 месеца
Няма профилна снимка
за това купи един от най големите немски производител на индустриални роботи... зада си автоматизира фабриката.. за това и строителната техника на старбазата му е немска... щото в европа няма иновации.
2
 
4
 
4
zelka007 до: potten
преди 4 месеца
причината е ясна . драстичното изоставане на европейските автопроизводители в електрификацията . виждаш кои бават разрешителните , виждаш политическата връзка на тези служби с топлите взаимотоношения с vag и строиш не сложни абстрактни мисловни връзки ...в тексас , щат където също се спазват зверски еко норми , строежът на фабриката започна по-късно , но на производствената линия вече тестват машините ... :)))даже така извъртяха изискванията за субсидиране на електрически превозни средства , че тесла в германия не може да ги ползва ... добри са ...
2
 
5
 
3
Solar Power до: ПИЧ
преди 4 месеца
Няма профилна снимка
Така е :) Затова липсват иновацийки и топ тех компанийки от Европа в класацията
3
 
7
 
2
преди 4 месеца
Няма профилна снимка
И защо да бързат? Какво като си Мъск?Правилата са еднакви за всички, хайде стига с тези двойни стандарти.

Още от Анализи
Колко работни места в автомобилната индустрия са застрашени от електрификацията?