Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Пазарът на чипове: Смартфоните победиха колите

Apple скоро няма да има успех с намирането на автомобилен партньор за производство на кола с нейния бранд, твърди Калоян Желев

Пазарът на чипове: Смартфоните победиха колите

Снимка: Bloomberg LP

На фона на един все по-дигитализиращ се свят чиповете се оказват малък, но все по-значим компонент. А много бързото дигитализиране на живота ни и дори т.нар. паническа дигитализация заради пандемията, когато една част от физическия свят трябваше да бъде заменена от виртуален, доведе до изключително висок ръст в потреблението на чипове, една голяма част от които се интегрират в автомобилните системи. И тъй като производителите на чипове не могат да увеличават безкрайно капацитета си, за да задоволят шоковия ръст на потреблението и затова трябваше да приоритизират, станахме свидетели на това как смартфоните победиха автомобилите в борбата за чиповете. Това мнение изказа автомобилният експерт Калоян Желев в предаването „UpDate“  на Bloomberg TV Bulgaria.

По думите му към конкуренцията от мобилните устройства и компютри се добавя все повече и бялата техника, която става все „по-умна“ и също използва чипове.

Гостът коментира и темата от последните дни, че Apple се готви за навлизане в сектора за производство на електромобили.

„Интересът на голям играч като Apple в бъдещето на автомобилната автономия изглежда на пръв поглед логичен. Но компанията се интересува само от автономни автомобили, които няма да бъдат продавани, а просто ще осигуряват мобилността като услуга. Това няма да са автомобили, които индивидуалният потребител ще може да си купи“, казва Желев.

Той допълва, че Apple се нуждае от автомобилен партньор, който да произвежда платформите, върху които технологичния гигант да слага проектиран от нея софтуер и хардуер, за да може да предлага крайната услуга.

„Разликата между производството на мобилни телефони и автомобили е, че срещу себе си обикновено имате производители, които са инвестирали труден за осмисляне колосален ресурс от време и средства в изграждането на идентичността на марките си. Превръщането на един такъв производител с традиции и със съответното пазарно присъствие и репутация в анонимен доставчик на платформи за крайния продукт, който ще носи емблемата на друга марка, е много деликатен и труден за постигане баланс на интереси“.

Желев е категоричен, че Apple скоро няма да има успех с намирането на автомобилен партньор по формулата, която те сами са заложили с първоначалния си план на проекта.

„Бъдещето на автономната мобилност засяга пряко автомобилните производители. Кой би пуснал вълка в кошарата, създавайки нов конкурент, при това с доста сериозни възможности?“, риторично попита той.

Целия разговор вижте във видеото.

Всички гости на предването „UpDate“ може да видите тук.

По статията работиха: Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

0
 
3
 
1
преди 1 месец
Няма профилна снимка
"Това няма да са автомобили, които ин дивидуалния потребител ще може да си купи"

"You will own nothing, and you will be happy."
тоя епъл май пие от извора.

Още от Анализи
Mercedes влиза в нова ера със своя електрически флагман