IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Поскъпването на автомобилите ще осигури трамплин за BMW тази година

Анализатори очакват увеличение на печалбата на автомобилния бизнес на компанията през третото тримесечие с около 7 на сто до 1,59 млрд. евро

14:27 | 02.11.21 г.
<p>
	<em>Снинка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снинка: Bloomberg L.P.

Германският автомобилен концерн BMW AG успява до известна степен да мине „между капките“ в продължаващата криза с доставките на автомобилни компоненти и по-конкретно на полупроводници. Ръководството на компанията увеличи прогнозата си за маржа на оперативната печалба за своя основен бизнес с автомобили.

Подобно на своя местен конкурент Daimler AG, BMW вероятно също ще обяви силни финансови резултати за тримесечието, когато главният изпълнителен директор на компанията Оливер Ципсе представи данните в сряда (3 ноември), пише Automobilwoche.

По-рано тази година финансовият директор на BMW Николас Петер предупреди, че инерцията при печалбата ще отслабне през втората половина на годината и ще са необходими по-големи инвестиции за пазарната реализация на нови модели.

„Не на последно място валутните курсове и цените на суровините също ще играят роля. Във всеки случай индустрията е заела изчаквателна позиция в момента поради недостига на полупроводници, който влияе върху производството и продажбите“, изтъква Петер. 

Ако това беше съобщено преди лятото, вероятно щеше да звучи като лоша новина. Но в момента BMW компенсира недостига на компоненти и свитото производство чрез по-високите цени на своите превозни средства, възползвайки се от глобалното поскъпване както на новите, така и на употребяваните автомобили.

На фона на тази тенденция групата повиши перспективите си за възвръщаемостта на своето автомобилно звено за цялата година. Въпреки тази маневра BMW остава сравнително по-предпазлив в прогнозите си спрямо своите германски конкуренти.

Според новата прогноза BMW очаква марж на оперативната печалба от 9,5 до 10,5% за 2021 г. спрямо предишната прогноза за марж от 7 до 9 на сто.

Силното търсене на автомобили, съпроводено от отслабващо предлагане, води до повишаване на цените на продуктите. Подобно на други производители, BMW предлага известни отстъпки, тъй като периодът между поръчката и доставката за даден клиент продължава да расте. В същото време високите цени на употребяваните коли тласкат все повече клиенти към автомобилите на лизинг, което облагодетелства финансовия отдел на BMW, занимаващ се с подобни операции.

За разлика от останалите големи германски автомобилни концерни BMW се представя сравнително добре при доставките за последното тримесечие. Докато Volkswagen отчете 25-процентен спад при доставките за разглеждания период спрямо година по-рано, BMW регистрира понижение в размер на 12 на сто.

ципсе ципсе

Ръководителят на BMW Оливер Ципсе. Снимка: Krisztian Bocsi/Bloomberg

В края на миналата седмица Daimler Group също показа, че спадът при доставките не се отразява особено върху неговата рентабилност.

Анализаторите очакват увеличение на печалбата на BMW през третото тримесечие. За автомобилното звено печалбата преди лихви и данъци се очаква да нарасне с около 7 на сто до 1,59 млрд. евро, сочи анкета на Bloomberg, което съответства на оперативен марж от 7,2%.

Пазарните експерти очакват общи приходи от продажби за BMW в размер на 26,1 млрд. евро спрямо 26,3 млрд. евро преди година.

Според анализатора на Goldman Sachs Джордж Галиърс рентабилността на автомобилния бизнес на групата вероятно е запазила високото си ниво, като той очаква оперативният марж на звеното да достигне 8,3%.

Арнд Елингхорст от Bernstein смята, че представянето на BMW хвърля положителна светлина и върху 2022 г. Пълната консолидация на китайското съвместно предприятие BMW Brilliance Automotive предстои да бъде осъществена през първото тримесечие на следващата година. Догодина BMW ще увеличи дела си в това предприятие от 50 на 75%. Досега компанията отчиташе своя китайски бизнес само като инвестиционни приходи и не го включваше при изчисляването на приходите от продажби и оперативната печалба

Остава да се види дали инвеститорите, и преди всичко големите инвеститори от САЩ, ще оценят посоката, която е поел Ципсе. Засега техните предпочитания са насочени към Tesla и другите изцяло електрически марки. Докато пазарната капитализация на BMW достига 57 млрд. евро, а тази на Volkswagen и Daimler – съответно 125 млрд. евро и 93 млрд. евро, оценката на Tesla нарасна през миналата седмица до над 1 трлн. долара - повече, отколкото всички германски автомобилни концерни, взети заедно.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:08 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

Финанси виж още