IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Производителите на автомобили вече нямат контрол върху собствените си проблеми

Концерните са поставени под напрежение вече месеци наред, но събитията от последните две седмици акцентират върху необходимостта от намиране на отговори

17:05 | 14.07.19 г. 10
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Световните автомобилни производители продължават да бъдат разтърсвани от възможно най-сериозните проблеми – тези, които са отвъд техния контрол.

Концерните са поставени под напрежение вече месеци наред, но събитията от последните две седмици акцентират върху необходимостта от намиране на отговори от страна на автомобилните ръководители за справяне с предизвикателствата пред индустрията, пише CNN в материал, цитиран от Bloomberg TV Bulgaria.

Продажбите са засегнати от забавянето на глобалния икономически растеж, ескалиращата търговска война и драматичните регулаторни промени. Печалбата на концерните също пострада, като към това могат да се добавят още съкращенията при работните места, както и отлъчването на изпълнителния директори на една от водещите автомобилни групи.

Производителите на автомобили, които са способни да се справят с проблемите в глобален мащаб, разполагат с повече финансови възможности за инвестиране в технологии, които са необходими при надпреварата с конкурентите и технологичните компании при разрастващия се пазар на електромобили. Изоставащите вероятно няма да оцелеят.

Китайски неволи

Китайската компания Geely разкри през изминалата седмица, че нейната нетна печалба вероятно ще се понижи с 40% за първата половина на годината, тъй като втората по големина икономика в света продължава да се забавя на фона на търговските сблъсъци с Вашингтон.

Само за юни продажбите на Geely спаднаха с 29 на сто.

Редица големи китайски производители вече изпитаха дори по-тежки загуби. Но глобалните брандове страдат също на пазара, който вече от доста време не е източник на значителен растеж.

Ford е продала с близо 22% по-малко автомобили в Китай през второто тримесечие на годината спрямо същия период през 2018 г., докато General Motors регистрира 12-процентен спад при продажбите в Китай за същото тримесечие.

Анализатори на LMC Automotive прогнозират, че продажбите на превозни средства в азиатската страна ще се свият с 5% през тази година, след като отчетоха спад от 3% през 2018 г.

Търговското напрежение между Пекин и Вашингтон продължава да бъде основен риск за индустрията. Двете страни се споразумяха да подновят преговорите, но митата върху продуктите остават в сила.

Германската афера

Германските производители са изправени пред още по-сериозни проблеми.

BWM, Volkswagen и Daimler вече имат развит бизнес в Китай. От друга страна компаниите бяха изправени пред слабите икономически данни на домашна сцена и затегнатите правила за климата и вредните емисии.

Daimler предупреди в петък, че очаква спад в печалбата за тази година заради изтеглените от пазара автомобили, правните проблеми и слабите продажби. Концернът прогнозира, че през второто тримесечие загубите ще възлизат на 1,6 млрд. евро (1,8 млрд. долара).

Конкурентът BMW също има своите проблеми. Компанията за луксозни автомобили заяви в рамките на миналата седмица, че нейният главен изпълнителен директор Харалд Крюгер се оттегля. Печалбата на компанията се сви през първите три месеца на 2019 г., като нейния автомобилен отдел регистрира загуба. Надзорният съвет на BMW ще се срещне във вторник, за да се опита да намери заместник на Крюгер.

Световният автомобилен лидер Volkswagen отчете спад в глобалните доставки на превозни средства с 2,8% за първите шест месеца на годината.

И трите компании са изложени на влиянието на търговската война между САЩ и Китай, като в същото време американският президент Доналд Тръмп не се отказва от идеята да наложи мита върху вноса на европейски автомобили.

„Търговската война понижава потенциала на нашия пазар“, споделя изпълнителният директор на VW Херберт Дийс, добавяйки: „Опитваме се да дадем най-доброто от себе си… да не позволим на  търговията да остане само локална, защото все пак това е глобална индустрия“.

В същото време над европейката автомобилна индустрия виси сянката на Brexit, чийто развой се очаква да се случи през октомври, като този процес успя да навреди сериозно на веригата на доставки на местните автомобилни производители, които постепенно започнаха да изнасят своите производствени мощности извън рамките на Обединеното кралство.

Продължението на материала можете да прочетете на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:11 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

9
rate up comment 10 rate down comment 6
ABBA
преди 4 години
Тролът никога не може да се убеди с рационални аргументи,що той е предан на господаря си емоционално.Сияйният Град на Хълма Капитолия обаче е миниран:https://usdebtclock.org/бомбата цъка. Лайномета ще опръска ВСИЧКИ.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 7 rate down comment 5
ABBA
преди 4 години
Зелка, работна дълбочина 2 км, максимална 6 км.Нали се сещаш, че ако колата ти вдига 200, ти не я караш с 200 км./ч.Елементарно е.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 13 rate down comment 11
zelka007
преди 4 години
6000м по руските пропагандни сайтове :))) ... хората са я засекли на максимална дълбочина 2000-2200м да се потапя :))) ... и кое не е батискаф ? навързали са 4-5 батискафа един за друг и за хидродинамиката са я оформили външно като подводница ... мега секретно ти казвам . хората по света са се отказали от дълбокоподводни апарати с хора преди 10-20 години освен батискафи защото са преценили , че е безсмислено опасно за екипажите - ОЧЕВИДНО !!! ама в руските безаналогови системи хората ги нямат за нищо , дивaщина безаналогова руска ... да си трепаш хората в мирно време за да слухтиш по кабелите . по света всички такива апарати за работа са дистанционни , никой не си рискува живота на военните . има батискафи за по 12-14км дълбочина за изследвания ... всичките спасителни апарати управляеми от хора са за по 600-700 метра до макс 1000 ... надолу няма смисъл , нищо не оцелява на това налягане ... виж NR-1 , кога е пусната на вода и кога е пенсионирана , преценили са че няма никакъв смисъл от такива средства , всичко е дистанционни дронове в момента за над 1000м ...и здравеняка се е борил за живота си а не за мaлоумните военни железа да спасява :))) ... слез на земята стига с тази пропаганда :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 7 rate down comment 2
studioaa
преди 4 години
Такава атмосфера като сегашната винаги завършва с вълна от фалити и хиперинфлация. Ние ще видим първото и второто ще е реакция на първото и това ще отбележи края на големия икономически цикъл, в който се намираме днес и ще започне нов такъв. Последният голям цикъл завърши през 70-те на миналия век, предходния през 1933 и т.н. Важното е все пак да се направят някакви реформи, които да подобрят конкурентността на икономиката и новата система да е достатъчно жилава, че да издържи поне половин век. Надявам се, че друга фиатна валута няма да замени $, и най-вече, че $ няма да бъде заменен от световна фиатна валута, Боже опази, манипулирана от световна банка.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 10 rate down comment 10
ABBA
преди 4 години
Зелка,тая подводница няма аналог, нито има аналог в задачите, които изпълнява.Дай подводница (не батискаф), потапящ се на 6000 метра.Космоса е по-добре изследван от дълбинето морско.И той е взел много жертви.Подводницата е спасена, заради саможертвата на екипажа,особено на 1 негов здравеняк.Но това теб не те интересува.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 11 rate down comment 11
zelka007
преди 4 години
еее много си негативно настроен човек :)))по цял свят младежите и бачкат и предпочитат с работа да си изкарват парите ... с малки изключения ... онова робство в чайниците когато престане тогава ще се нормализира светът малко ... нема по белия свят хора , в това число и ти :))) , дето да иска да бачка от 7:30 до 19:30 с 30 мин почивка за обяд . спят в общежития във фабриките - понякога за икономия на сгради и един етаж над машините , с една стая на човек/семейство от по 20-25кв и обща кухня , работи се и събота , отпуска веднъж в годината за тяхната нова година :))) ... всичко на норма , нема почесване нема почивки за по кафе и цигари ... това бял човек няма да работи така ако ще и 10к заплата да му дават :))) , а и не трябва ...нищо не казваш за поредната авария на руска "секретна" подводница ... тия в мирно време се самозатриват военните им ... есминеца Гремящии се запали , кран падна в/у Кузя ... все нормально говорит :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 9 rate down comment 0
stefanstefanov
преди 4 години
А Европейската!Кога?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 14 rate down comment 5
ABBA
преди 4 години
Браво, все тъй да продължават!Американската младеж да се готви да придобива трудови навици.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 12 rate down comment 12
zelka007
преди 4 години
рижия китеник друсна едни кратки мита , май от първите мина около годинка, даже не и голями (10-25%) , и на китайския вътрешен пазар погром . спад на годишна база по 20-30% с тенденция да продължи и догодина . дори и да вдигнат митата . и това при условие , че държават им раздава на кило нисколихвени потребителски кредити :))) . някой да коментира "силата" на китайската фабрика ? днес помеждудругото окончателно свалят от орбита научната си орбитална станция :))) , големите приказки за голямата китайска космическа програма на голямата силната държава ... тъй , друснаха им едни мита и за една година се разсипаха :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още