Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Производителите на електромобили са заклещени в голям борсов балон

Tesla е пример за успех сред новите имена в индустрията, но компаниите, които могат да следват стъпките на американския концерн, са малко

Производителите на електромобили са заклещени в голям борсов балон

Снимка: Chris Ratcliffe/Bloomberg

Главният изпълнителен директор на германския автомобилен концерн Volkswagen AG Херберт Дийс прогнозира, че до 5-10 години представител на автомобилната индустрия ще се превърне в най-ценната компания в света. Като се има предвид засиления интерес от страна на инвеститорите към акциите на компании като Tesla Inc., това може да се случи и по-рано, пише в коментар за Bloomberg Крис Брайънт.

Пазарната стойност на Tesla скочи до над 540 млрд. долара, което означава, че сега компанията от Пало Алто, Калифорния, се нарежда на десето място сред дружествата с най-голяма пазарна капитализация, според данни на Bloomberg.

Трите китайски производителя на електрически автомобили, листнати на борсата в Ню Йорк - Nio Inc., XPeng Inc. и Li Auto Inc., могат да се похвалят с обща пазарна капитализация от 154 млрд. долара. Нито една от тази компании обаче не е излязла на печалба. Общо въпросните концерни са доставили през третото тримесечие по-малко от 30 000 автомобила, което е малко над 1% от обема на продажбите на Volkswagen.

Британската компания Arrival Ltd., която произвежда електрически автобуси и микробуси, се оценява на почти 16 млрд. долара. Очаква се дружеството да започне да произвежда превозни средства едва в края на следващата година.

Електрическата революция в транспорта и в частност автомобилната индустрия е реална, като тази трансформация продължава да се ускорява. От гледна точка на климата е обнадеждаващо, че инвеститорите разпределят капитал по този начин. Все пак оценките будят опасения от наличието на пазарен балон. Потенциалът за разочарование е огромен, особено за най-новите имена в сегмента за електрически превозни средства, които предстои да генерират приходи.

Както всички финансови балони, така и този се движи от мечтите за реализиране на огромно състояние. Основателят и главен изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск изпревари Бил Гейтс в класацията за най-богатите хора на планетата, като зае втора позиция след ръководителя на Amazon Джеф Безос.

Шотландският инвестиционен мениджър Baillie Gifford & Co., един от ранните поддръжници на Мъск, наскоро осребри акции на Tesla за милиарди долари, но запази 3,7-процентен дял в компанията на стойност около 20 млрд. долара. Baillie Gifford също така притежава дял в Nio на стойност почти 6 млрд. долара. Цената на акциите на китайската компания, предлагани в САЩ, нараства с 1 235% в рамките на тази година.

Въпреки това компаниите от индустрията предупреждават за рисковете, които съпътстват техния бизнес. Още през март ръководството на Nio обяви, че дружеството е изгорило 4 млрд. долара за последните три години, хвърляйки сянка върху способността на концерна да продължи напред. Китайският производител успя да оцелее благодарение на спасителната програма на Пекин.


Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (18)

   1| 2    
0
 
0
 
18
преди 1 месец
Иванчо: ти си некво пионерче, нали?

Как си се размечтал - лелееее, даже Кухаов ти се подиграва: хахахха.

Милиони цикли на батерията, да захранваш от нея общата мрежа, че и криптовалути да копаш? Картофки ще пържи ли и ще пече ли прасе Теслата?

Кой ще пуска токът от вече заредената си батерия в мрежата, да спечели някакви центове, като не знае кога ще му се отдаде да я зареди пак? Защото - ако се отстранят нормалните енергийни източници, ще има катастрофална криза в електроснабдяването. това се случи и тия дни в Западна Европа - хем студ, хем вятър не ще да *** и цената на токът за бизнесът скочи до небето !!! Добре че има нефт и газ, че все още и въглища... а ако ги нямаше?
3
 
6
 
17
Ivane до: фиг.1
преди 1 месец
Няма профилна снимка
В тази статия има доста подробности. Ще цитирам само някои от тях, за да прецениш


https://cleantechnica.com/2019/06/15/teslas-new-hw3-self-driving-computer-its-a-beast-cleantechnica-deep-dive/


Първо нека изясним огромна заблуда. По-рано нарекох чипа на Tesla процесор, но това не е напълно точно. Това всъщност е пълна система на чип (SoC) . Тесла постави процесор, графична карта, невронни процесор, както и куп други неща, за които вероятно дори не сте знаели, че съществуват в този единствен чип.
...
Първо, данните влизат чрез това, което е обозначено като „Вход“ с максимална скорост от 2,5 милиарда пиксела в секунда, което приблизително се равнява на 21 Full HD 1080p екрана при 60 кадъра в секунда.

....

След това данните се връщат обратно в чипа и чрез процесора за обработка на изображения, който може да обработва 1 милиард пиксела в секунда (приблизително 8 Full HD 1080p екрана при 60 кадъра в секунда).

....
В момента най-големият L3 кеш на Intel е 45MB (той беше 16MB до 2010 г. и 24MB преди 2014 г.). Повечето потребителски процесори за лаптопи и настолни компютри имат между 8-12MB кеш L3. Невронният мрежов процесор на Tesla има огромни 64MB SRAM, който е разделен на два 32MB SRAM сегмента, за да поддържа двата невронни мрежови процесора. Tesla смята големия си SRAM капацитет за едно от най-големите си предимства пред всеки друг вид чип, който би могъл да използва.

......
Има и някои задачи за обработка с общо предназначение, неподходящи за невронния процесор, които се извършват от процесора. Начинът, по който Tesla го обясни, има 12 ARM Cortex A72 64-битови процесора в чипа, работещи на 2.2Ghz. Въпреки това, по-точно описание би било да се каже, че там има три 4-ядрени процесора. Изборът на Тесла да се справи с архитектурата Cortex A72 на ARM обаче е малко озадачаващ. Cortex A72 е архитектура от 2015 г. Оттогава бяха пуснати A73, A75 и преди няколко дни дори архитектури A77. Илон и екипът му го обясниха, че това беше наличното, когато започнаха проектирането на чипа преди 2 години. Може би това е по-евтин вариант за Tesla, което би имало смисъл, ако производителността на много нишки е по-важна за тях от изпълнението на единична задача, оттук и включването на 3 по-стари процесора, а не на един или два по-нови или по-мощни. Многопоточността обикновено изисква малко повече работа по програмиране, за да се разпределят правилно задачите, но хей, това е Tesla, за която говорим - вероятно е парче за компанията. Във всеки случай производителността на процесора на този чип е 2,5 пъти по-висока от тази на Tesla в предишната версия HW2.
2
 
6
 
16
фиг.1 до: Ivane
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Без да знам точно какъв хардуер използват автопилотите, все пак силно се съмнявам, че той е най-подходящ за копане на криптовалути. Там са нужни многонишкови графични процесори, които извършват огромен брой паралелни операции. Също и високоефективна RAM памет, каквато вграждат във видеокартите. Друг тип хардуер просто няма да е ефективен. Пак може да се копае, но няма да е рентабилно. Иначе, за излишъка на ток си прав. Той и сега се използва за целта.
5
 
3
 
15
Ivane до: khao
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Защо смяташ така? Изчислителната мощ на автопилота на Тесла е по-голяма, отколкото на някои суперкомпютри преди 20 години, които са заемали цели стаи и са харчили киловати. Процесорът на Tesla харчи само 70 вата, а в компютъра има два такива процесора.

Това е най-ефективният процесор в света, а ефективността е изключително важна при копаенето.

Хайде сега си представи общата мощ на няколко милиона такива компютри, които така или иначе са платени от собствениците си, но бездействат. Представи си и излишъка на ток, когато масово навлязат фотоволтаиците и пече слънце и направи връзка между двете.
1
 
8
 
14
преди 1 месец
Хубава статия, но забравяте да споменете, че новите бюджети на ЕС, Китай, САЩ и т.н ще са заложени към преминаване, към декарбнизация. Забраната на продажби олна нови коли с двигагели с вътрешно горене наближава. Първо ще е Норвегия, останалите ще последват.

Още от Анализи
Азиатските технологични гиганти навлизат смело в индустрията на електромобилите