Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Разходите на Tesla за производството на батерии остават най-ниските в индустрията

Спред Cairn ERA разходите на Tesla за клетки достигат средно 142 долара за киловатчас при 186 долара за киловатчас средно ниво за индустрията

Разходите на Tesla за производството на батерии остават най-ниските в индустрията

Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск. Снимка: Bloomberg L.P.

Американският производител на електромобили Tesla може да се похвали с най-ниските разходи за производство на батерии и клетки, което дава 10-годишна преднина на компанията пред своите конкуренти на фона на нарастващото търсене на метали като литий и кобалт, което тласка цените на тези суровини нагоре, пише The Driven.

Според доклад на консултантската компания Cairn ERA батериите на Tesla понастоящем струват с 24% по-малко от средното ниво за индустрията, като се очаква концернът на Илон Мъск да запази своята преднина до края на десетилетието. 

Още по темата

Въпреки че това се дължи отчасти на по-малките разходи на Tesla по отношение на производството на клетките за батерии, основна заслуга имат икономията от мащаба и усилията на концерна да намали разходите за поставянето на клетките в пакетите и интегрирането им в превозните средства.

Tesla се снабдява с клетки за батерии чрез своя партньор Panasonic, както и чрез китайски производители на батерии, включително CATL. 

Спред Cairn ERA разходите на Tesla за клетки достигат средно 142 долара за киловатчас срещу 169 долара за киловатчас при General Motors и 186 долара за киловатчас средно ниво за индустрията.

Очаква се до 2030 г. Tesla да може да произвежда клетки за батерии за 82 долара за киловатчас, докато средното ниво за индустрията ще бъде 108 долара за киловатчас, изчисляват от Cairn ERA.

Цифрите са значително по-високи от тези, представени от BloombergNEF в края на 2020 г., които се съгласиха, че Tesla плаща по-малко за своите батерии, но изчислява разходите на компанията в размер на 115 долара за киловатчас при средно ниво за индустрията от 137 долара за киловатчас.

В доклада на Cairn ERA се казва още, че в Китай цените на някои батерии за електрически автобуси вече са паднали под границата от 100 долара за киловатчас.

Според проучването нарастващите цени на метали като литий и кобалт тласкат нагоре и цените на батериите на електромобилите с 20% и повече.

„През последните три месеца по света настъпи глад за батерии. Търсенето силно надхвърля предлагането. Същото се случва и с материалите за батерии: от началото на годината литият е поскъпнал с 67%, а кобалтът - с 40%“, посочват от Cairn ERA.

Поради недостига на батерии и поскъпването на свързаните с тях суровини цените на батериите се повишават. Според Cairn ERA цената на батериите на Tesla са поскъпнали с 20% през последните три месеца, докато при други концерни повишението в цената е още по-съществено.

В момента Tesla произвежда батерии срещу 187 долара/киловатчас в сравнение с 207 долара/киловатчас при General Motors и средно ниво за индустрията от 246 долара/киловатчас. До края на десетилетието цената при Tesla ще падне до 106 долара/киловатчас, изчисляват от Cairn ERA.

Данните на BloombergNEF предполагат, че цената на батериите на Tesla ще падне под 100 долара/киловатчаса още през 2023 г., въпреки че ако покачването на цените на свързаните суровини продължи, това събитие може да бъде отложено за края на десетилетието.

Cairn ERA вярват, че недостигът на суровини ще бъде преодолян до края на следващата година.

През септември миналата година Tesla представи своя план за редуциране на разходите за производство на клетки за батерии за киловатчас с 56%. Компанията обяви, че възнамерява да използва силициеви аноди с по-голям капацитет и срещу по-малко разходи, както и нови катоди без кобалт, сух катод и интегриране на батерията в структурата на каросерията на превозното средство.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Анализи
Как Мароко се превърна в производствен автомобилен хъб