Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Ще дойде ли краят на дизела и бензина още през 2035 г.?

В момента 55% от всички налични точки за зареждане са съсредоточени в Нидерландия, Франция и Германия

Ще дойде ли краят на дизела и бензина още през 2035 г.?

Снимка: Jason Alden/Bloomberg

 

След малко по-малко от четири седмици Европейската комисия ще разкрие как ще накара континента да постигне своите климатични цели. Това ще бъде дебел пакет от дванадесет законодателни предложения. Новите правила имат за цел да ограничат консумацията на енергия. Съществуващи разпоредби трябва да бъдат затегнати, включително граничните стойности за количеството CO2, което автомобилите все още могат да отделят.

Сега автомобилната индустрия е стряскана от спекулации за намаляване на тези граници до нула до 2035 г. Списанието Politico съобщи първо за тази стойност. Говорител на ЕК не пожела да коментира темата пред Handelsblatt, тъй като законодателната дискусия все още е в ход. Той потвърди обаче, че „новите пределни стойности трябва да гарантират ясен път към мобилност без емисии“. 

Още по темата

Производителите предупреждават за съкращаване на работни места в индустрията: „Ефектите върху работните места, особено в сектора на доставчиците, ще бъдат значителни“, казват от Германската асоциация на автомобилната индустрия (VDA). Дори и досегашните цели на ЕС биха могли да засегнат около 215 000 работни места.

VW не намира планираното в Брюксел затягане на климатичните цели за толкова драматично. Твърди, че е подготвен за него. Рамковите условия за разширяване на електромобилността обаче трябвало да са правилни. Според VW това включва съответна инфраструктура за зареждане и производство на достатъчно зелена електроенергия.

Представители на индустрията определиха планираното от ЕК като първа стъпка до 2030 г. затягане на емисиите на CO2 от 55 на 60 процента като „осъществима“. Очакваше се, че Брюксел ще подготви това допълнително затягане, за да изпрати „политически сигнал“.

„Ако се приспособите към 55 процента, вероятно можете да управлявате и 60 процента“, казват анализатори. Намалението с 60% до 2030 г. също така е и „червена линия“, казват източници от бранша. За по-малко от десетилетие едва ли би могло да се постигне повече, тъй като всички производители на автомобили заедно ще трябва да построят голям брой нови фабрики за акумулатори и да осигурят необходимите доставки на суровини.

И в Европейския парламент се смята за реалистично ЕК да направи такова широкообхватно предложение. Някои депутати обаче вече обявяват съпротивата си. „Взехме решение за граничните стойности едва през 2019 г. Не разбирам защо комисията иска да ги преразгледа две години по-рано от планираното “, казва Йенс Гизеке (християндемократ).

Още по темата

„Няма правна сигурност и сигурност за планиране. Комисията не се придържа към споразуменията“, казва пък  социалдемократът Исмаил Ерту. „На фона на инфраструктурата, която имаме в момента, е нереалистично да продаваме само електрически превозни средства през 2035 г. Всички държави членки ще трябва да инвестират масово в зарядни станции. Не виждам как ще стане това“.

Регламентът все още предлага вратичка за производителите на автомобили с двигатели с вътрешно горене. Класическите двигатели също могат да работят с електронни горива (E-Fuels), т.е. със синтетични горива, направени от слама, например.

Индустрията изисква това да бъде запазено, т.е. не само да се разчита на напълно електрифицирани коли. Колкото по-бързо се затягат климатичните цели в транспортния сектор, толкова по-трудно е да се изпълнят те. А и електрогоривата все още трябва да се произвеждат с много електричество и са скъпи. Производителите на електрогоривата нямат времето да станат по-ефективни и по-евтини.


Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (17)

   1| 2    
0
 
2
 
17
khao до: vzhekoff
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
така ще кажеш, след като не можеш да го обясниш и разбра каква глууупост си казал... после кой бил малоумния..
3
 
1
 
16
vzhekoff до: khao
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
Ти щом това не можеш да разбереш, значи си сбсолютно мaлоyмен.
1
 
1
 
15
преди 2 месеца
To be fair, fossil fuel use has dropped in overall global energy consumption over the past decade, but by a meager 0.1 percentage point, from an 80.3 percent share back in 2009 to 80.2 percent in 2019, a new report from REN21, a global renewable energy community advocating for a transition to clean energy, showed.We are waking up to the bitter reality that the climate policy promises over the past ten years have mostly been empty words. The share of fossil fuels in final energy consumption has not moved by an inch, REN21s Executive Director Rana Adib said.
1
 
2
 
14
преди 2 месеца
Renewables boom has barely impacted fossil fuels. Oil, gas, and coal still represent over 80 percent of final energy consumption, not much different from a decade ago, despite the rising share of renewable energy in the worlds total energy consumption.
2
 
3
 
13
khao до: vzhekoff
преди 3 месеца
Няма профилна снимка
що? щото ти е малък мозъка да го разбереш ли? .. не го чети бре...я обясни ква е връзката между 35-те киловата и капацитета на ел инсталацията в една панелка ... ти в хола ли мислиш да я зареждаш... до телефона?

Още от Анализи
Защо батериите за електромобили са толкова скъпи?