Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Ще успеят ли VW и Ford да запазят положителния финансов ритъм?

За да надградят настоящите си оценки, Ford и Volkswagen трябва да продължат да скъсяват разликата с Tesla като същевременно развиват надежден софтуерен бизнес

Ще успеят ли VW и Ford да запазят положителния финансов ритъм?

Снимка: Bloomberg L.P.

Автомобилните производители отчитат печалби на фона на продължаващата трансформация на индустрията и проблемите с веригите на доставка.

Ford, Volkswagen и Nissan представиха силни тримесечни отчети и повишиха прогнозите си за цялата година. В очакване на отчетите на General Motors и Stellantis започва да се оформя една нова тема – на необичайно високите маржове на фона на инфлацията при цените на автомобилите и растящите продажби, пише The Wall Street Journal. 

Още по темата

Продължаващият недостиг на полупроводници ограничава обичайната конкуренция между дилърите и принуждава производителите да дадат приоритет на моделите с по-висок марж.

Очевидният въпрос за инвеститорите е дали тези условия - благоприятни за производителите, не толкова за потребителите - могат да се задържат. Простият отговор е почти сигурно „не“, но има елементи, които концерните могат да запазят, докато преосмислят отношенията си с потребителите.

Както Ford, така и Volkswagen обявиха желание за запазване на ценовата дисциплина дори след като се овладее недостигът на микрочипове. Но това е по-лесно да се каже, отколкото да се направи.

В исторически план индустрията многократно е страдала от проблеми с резервния капацитет. Очаква се ситуацията в това отношение да се влоши на фона на огромните инвестиции, които концерните харчат за производството на електрически превозни средства. Някои компании започват да обмислят прекратяването на двигателите с вътрешно горене, но никой не знае колко бързо потребителите ще възприемат електромобилите. Ще е необходима гъвкавост, която предполага излишък на производствен капацитет в една или друга технология.

Поддържането на ценова дисциплина в такава среда изглежда чиста фантазия.

Добрата новина за инвеститорите е, че този фокусиран върху хардуера поглед на автомобилната индустрия вече не запълва цялата картина. През последните месеци Ford и Volkswagen представиха стратегии, фокусирани изцяло върху използването на онлайн софтуерни актуализации, за да развият по-тясна връзка с клиентите си и да им продават софтуерно базирани услуги.

Компаниите обявиха по-нататъшни стъпки към изграждане на преки отношения с потребителите. Ford заяви, че поръчките продължават да нарастват, като се надява да смени традиционния модел на продажба, базиран на дилъри, с по-иновативен.

Volkswagen обяви придобиването на Europcar, за да се приближи до потребителите.

Инвеститорите се тълпят около акциите на традиционните автомобилни концерни през тази година, отчасти защото компаниите се разглеждат като бенефициенти на инфлацията и отчасти защото електромобилите като Mustang Mach-E на Ford и ID.3/4 на Volkswagen се харесват на потребителите, въпреки че и двата модела все още изостават значително от колите на Tesla при продажбите.

За да надградят настоящите си оценки, Ford и Volkswagen трябва да продължат да скъсяват разликата с Tesla  като същевременно развиват надежден софтуерен бизнес.

Настоящият скок в цените на автомобилите няма да продължи дълго време. Ако обаче производителите могат да изградят правилната стратегия, те просто биха могли да намерят начини да го заменят.

По статията работи: Аспарух Илиев

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Анализи
Дефицитът на чипове изтрива 210 млрд. долара от продажбите на автомобили