Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Съперничеството между Renault и Peugeot помрачава плана на Макрон за батериите

Опитите на френския президент да обособи мощен европейски концерн за производство на батерии не намират нужната подкрепа на местна почва

Съперничеството между Renault и Peugeot помрачава плана на Макрон за батериите

Снимка: Thierry Monasse/Getty Images/Bloomberg

Визията на френския президент Еманюел Макрон за обединяване на усилията на местните концерни за изграждане на батерии за електрически превозни средства не се осъществява точно по план.

Над 120-годишното съперничество между автомобилните производители Peugeot и Renault SA се оказа твърде ожесточено, за да бъде преодоляно дори и за подобна кауза на стойност 5 млрд. евро, подкрепена от техния основен акционер – френското правителство, пише Bloomberg. 

Още по темата

Вместо това PSA Group, производител на Peugeot и част от новосформираната глобална автомобилна компания Stellantis NV, и петролният гигант Total SA продължават напред без Renault, който може да преследва отделно целта с помощта на южнокорейския технологичен концерн LG Chem Ltd.

Макрон се стреми да формира единен фронт, тъй като осъзнава, че батериите за електромобили са една от основните сили, които могат да помогнат на европейската автомобилна индустрия да се преструктурира. Изграждането на значителни регионални производствени мощности, които да ограничат зависимостта на Европа от азиатските компании и да задоволят нуждите на развиващия се с бързи темпове пазар на електромобили, ще отнеме години, като процесът е спънат от разпространението на пандемията от коронавирус.

Франция и Германия, където електрификацията на транспортния сектор създава хиляди работни места в области като производство на двигатели и трансмисии, водят политическия тласък за развитие на местна индустрия за батерии през последните няколко години в опит да наложат контрол над този важен компонент, чиято цена понякога представлява 40% от цялата стойност на електромобила.

В една посока, но поотделно

И все пак други европейски автомобилни концерни са с крачка пред компаниите във Франция по отношение на стратегиите за производство на батерии.

Германските конкуренти Volkswagen AG и BMW AG обединиха усилия със стартъпа Northvolt AB, който планира да изгради заводи в Швеция и Германия. В същото време основателят и главен изпълнителен директор на американския производител на електромобили Tesla Inc. Илон Мъск заяви, че ще започне производството на клетки за батерии в комплекса на автомобилния завод, който изгражда близо до Берлин, Германия. BMW също се споразумя да ползва батериите на китайската Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL), която за целта ще построи завод в Ерфурт, Германия.

Във Франция неспособността на Renault и Stellantis да работят заедно по националния проект за батерии придобива все по-ясни контрасти. Компаниите отдавна се конкурират да привлекат клиенти с достъпни автомобили и дори силно развитото въображение на Макрон да обединят усилия, за да създадат „Airbus при батериите“, досега удря на камък.

Ръководителят на Stellantis Карлос Таварес все пак остави вратата отворена за своя конкурент, заявявайки „Renault са добре дошли“.


Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Анализи
Nio vs. Xpeng: Коя акция биха предпочели инвеститорите?