Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

За да оцелеят, автоконцерните трябва да подходят умно към основния си бизнес

Докато преходът към електрическа мобилност набира скорост, някои автомобилни производители смятат, че най-добрата стратегия е да се разделят своите операции

За да оцелеят, автоконцерните трябва да подходят умно към основния си бизнес

Снимка: Pixabay

Автомобилните производители са прекарали повече от век в усъвършенстване на бензинови и дизелови двигатели - и в създаването на мрежа от фабрики и изследователски центрове, където да ги произвеждат и разработват. Сега те са изправени пред тревожна перспектива: ускоряващият се преход към електрически автомобили рязко обезценява тези активи, заплашвайки не само краткосрочните печалби, но и дългосрочното оцеляване на концерните, пише Automotive News Europe. 

Още по темата

Това е въпрос, който вълнува всеки автопроизводител, смятат анализатори. През последните месеци някои от тези концерни предприеха действия като разделиха бизнеса с електромобили от този с конвенционални превозни средства, прехвърлиха дейностите с двигатели с вътрешно горене на други компании или осъществиха отделни листвания на операциите си.

По този начин те се надяват да осигурят собственото си бъдеще и да отключат част от капитала - и вниманието - които заляха Tesla и други стартъпи за електромобили, докато цената на собствените им акции е в застой.

„От оперативна гледна точка най-непосредственият аспект, който в момента занимава много производители на оригинално оборудване, се отнася до планирането на прекратяването на производството на продукти с двигатели с вътрешно горене“, пише Том Де Влеешауер от IHS Markit. „С други думи - как грациозно или поне методично да напуснат пазара на двигателите с вътрешно горене без претърпят твърде много щети като намаляване на маржа на печалба, съкращения, драстично изменени продуктови планове и в крайна сметка блокирани производствени активи“, добавя анализаторът.

Някои от най-пресните примери за подсигуряване на бъдещето са свързани с европейските и американски традиционни автопроизводители.

Polestar, бизнесът за електрически автомобили, отделен от Volvo Cars под опеката на Geely, планира да излезе на борсата през това тримесечие чрез сливане с компания със специално предназначение (SPAC). Френската група Renault проучва възможността за създаване на отделно подразделение за своите активи за електромобили, което може да доведе до отделно листване, сподели по-рано главният изпълнителен директор Лука де Мео. Американската Ford Motor Co. обяви нова корпоративна структура с отделни подразделения Model e, което ще се фокусира изцяло върху електромобилите, и Blue – насочено към двигателите с вътрешно горене.

В същото време производителят на луксозни автомобили Mercedes и неговият миноритарен акционер, Geely, препозиционираха производителя на градски автомобили Smart като съвместно предприятие с равно дялово участие, което ще произвежда електрически автомобили с европейски дизайн в Китай.

Други автоконцерни премахват от активите си дейностите, свързани с конвенционалните коли.

Geely и Volvo създадоха Aurobay като отделна компания за разработване и продажба на задвижващи системи за коли с двигатели с вътрешно горене, включително на външни клиенти, докато Mercedes и Geely обявиха, че ще разработят заедно малки хибридни двигатели, които ще се използват от Volvo.

Германската група BMW  AG пренасочва производството на двигатели с вътрешно горене в Австрия и Великобритания, тъй като преоборудва германските си фабрики за изграждане на електрически автомобили и свързаните с тях компоненти.

Volkswagen Group и Daimler отделиха своя бизнес за производство на камиони през последните две години. Концернът от Волфсбург направи това с Traton, докато Daimler се разцепи на две - Mercedes-Benz Group, който ще произвежда леки автомобили, и Daimler Trucks. Това позволи на всяка от двете компании да се съсредоточи върху изграждането на електрически автомобили – семейството ID на VW и серията EQ на Mercedes.


Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари ()


Още от Анализи
Електромобилната стратегия на Foxconn – завръщане в бъдещето