IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Илон Мъск иска по-зелени биткойни, но има ли план, с който да постигне това?

Tesla може да инвестира в стимулирането на прехода на „копаенето“ към възобновяема енергия или да се насочи към алтернативи на криптовалутата, смятат експерти

22:20 | 13.05.21 г. 4
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Andrey Rudakov/Bloomberg</em></p>

Снимка: Andrey Rudakov/Bloomberg

Милиардерът Илон Мъск заяви, че неговата Tesla Inc. няма да използва или приема биткойни, докато не бъде сигурен, че токенът се произвежда устойчиво. Определено Мъск ще трябва да изчака, за да види „позеленяла“ криптовалутата.

Той обяви новата си позиция в сряда (12 май), с което предизвика спекулации сред някои експерти дали всъщност има план да стимулира криптоиндустрията да се дистанцира от изкопаемите горива, които подхранват „копаенето“ – процесът, чрез който се създават токените, пише Ройтерс.

Tesla може да играе активна роля в подкрепа на премахването на въглерода от биткойна чрез инвестиции в нови проекти, целящи стимулирането на възобновяемата енергия при генерирането на криптовалути.

„Мъск и Tesla със сигурност разполагат с ресурси, за да подкрепят съществуващите усилия за прехода на биткойна към възобновяемите енергийни източници (ВЕИ)“, коментира Даяна Бигс, главен изпълнителен директор на крипто стартъпа Valor. 

Но подобни начинания могат да отнемат години преди да бъдат реализирани.

Друг вариант е Tesla да премине от биткойн към по-екологични цифрови валути, които не разчитат на мегакомпютри, които генерират нови токени, според експертите от индустрията.

Мъск написа в Twitter, че макар Tesla да не приема плащания в биткойни - два месеца след като обяви, че компанията е отворена към подобна опция – концернът все пак няма да продаде своите биткойни, посочвайки, че възнамерява да ги използва, когато добивът им започне да се осъществява с по-екологична енергия.

Tesla разглежда и други криптовалути, за чийто добив е необходим само или по-малко от 1% от енергията, нуждн за генериране на биткойни.

Решението на Мъск може да представлява опит за укрепване на екологичните качества на Tesla на фона на нарастващата конкуренция в сектора на електрическите превозни средства, изтъква Сася Беслик, ръководител устойчивото развитие на бизнеса в Bank J. Safra Sarasin.

биткойн биткойн

По-зелени опции?

Туитът на Мъск беше последван от диаграма, показваща консумацията на енергия при добива на биткойн. „Тенденцията на потреблението на енергия през последните няколко месеца е безумна“, написа на следващия ден ръководителят на Tesla.

Природозащитниците критикуват енергийното потребление при най-популярната криптовалута и зависимостта ѝ от изкопаемите горива в продължение на години.

„В настоящия случай използването на биткойн не е в съответствие с мисията на Tesla“, споделя Алекс Де Врис, основател на платформата Digiconomist.

Добивът на биткойни в глобален план използва приблизително същото количество енергия годишно, каквото е потреблението на електроенергия на Египет през 2019 г., показват данни на Университета в Кеймбридж.

Голяма част от „копаенето“ се захранва чрез въглища, най-силно замърсяващият източник на енергия от всички изкопаеми горива.

Последна актуализация: 08:26 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

4
rate up comment 0 rate down comment 2
Solar Power
преди 2 години
Плана е лесен: BNB / ADA / XRP / Зилика - тъкмо съм се награбил така,че действай Мъск смело дано прочетеш инвестора и ту дъ Муун :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 2 rate down comment 0
Asdf1234
преди 2 години
Абсолютно сте прави. Всичко, което казва не е вярно. Има друга причина. Зелена,черна или сива, за него няма значение. Интересно е защо.... първо се включи в мрежата и защо се изключи толкова бързо. Кой може да назове мотивацията с истинското и име
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 4 rate down comment 0
Моабет да става
преди 2 години
Какви са тези глупости ще правим злени койни. Разглеждаме пример в затворена система имаме ТЕЦ с 1000 КВт и ВЕЦ ц 1000 КВт към тях са включени цех който ползва 1000КВт и "миньори" които копаят биткойни с мощтност 1000КВт. На практика ползват 50 на 50 възобновяема и конвенционални горива.В момента в който се появи изискване за зелени койни. Миньорите ще сключат договор с ВЕЦ и ще вземат сертификат за зелени койни. ТЕЦ ще снабдява цеха. И на практика ВЕИ ще се позват за "зелени" койни а останалите потребители ще ползват по-голям дял конвенционална енергия. Преоблякъл се Илия погледнал пак в тия. Такава идея може да се роди само в "зелени" глави.Основни грешки в койните "доказателството за работа". Правят се безсмислени изчисления без да се добавя някаква стойност и както самото разпределение. Да разгледаме разпределението. Имаме 10 миньора всички почват да правят изчисления и в един момент някой пръв открива желаният хеш и взима наградата. Останалите 9 хабят енергия напразно. В стремежа по-често за взима наградата някой от миньрите добавя допълнителни компютри. Останалите като виждат това почват и те да добавят компютри включват се и още миньори и в крайна сметка се хаби повече енергия за същият краен резултат, хеш с определен брой нули. Безсмислените изчисления. Щеше да добре малка част от компютрите да изчисляват хеша а останалите да решават някаква полезна задача. На пример изследвания за лекарства, метеорологични прогнози, астрономически изчисления. В този случай фармацевтичните компании, астрономите и др. биха заплащали като купуват койни и в този случай изхабената енергия ще добива смисъл защото резултата е полезен за обществото.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 3 rate down comment 2
evlogi
преди 2 години
Аз лично смятам, че Илон Мъск трябва да прекрати продажбата и на автомобилите си, докато не се увери,че използваната от тях електроенергия е с нисък въглероден отпечатък.Особено в Китай, където през миналата година 62.2% от произведената електроенергия е от електроцентрали на въглища.И в същият този Китай Тесла продаде близо 70к електромобили през първото тримесечие на 2021 год,което представлява 38% от общо продадените от тях184000 електромобила през първото тримесечие.Тука или за манипулация става дума или за лицемерие.И в двата случая не му прави чест.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още