Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Битката на Полша в защита на въглищната индустрия

Цената на тока в страната вече е най-високата в ЕС, защото тя не се възползва от предимствата на ВЕИ

Битката на Полша в защита на въглищната индустрия

Снимка: Bloomberg LP

Романсът на Полша с въглищата има дълга история, но предстои развод, пише в коментар европейското издание Politico.

Въглищните централи в страната осигуряват към 3/4 от потребяваната електроенергия, а индустрията дава работа на около 100 хил. души, сплотени от силни синдикални организации и с достатъчно политическо влияние.

Но Варшава е под силен натиск на пазарите и на ЕС на фона на Зелената сделка да се откаже от въглищата.

Още по темата

Правителството на страната вече представи програма за затваряне на въглищните мини до 2049 година, или само година преди заложената от ЕС цел за въглеродна неутралност на икономиката. Текстовете предвиждат финансова подкрепа за сектора, без значение дали ЕК ще одобри по правилата за допустимата държавна помощ.

В последните месеци цените на едро на електроенергията в Полша са най-високите в ЕС, показват данни от проучване на Ember. Между април и септември средната цена на едро на електроенергията в Полша е 46 евро за мегаватчас, спрямо средно за ЕС 31 евро за мегаватчас.

Мозъчният тръст коментира, че Варшава изостава от останалите държави в общността, които се възползват от предимствата на възобновяемите ресурси и ниските цени на природния газ в условията на пандемия. Едва 13% от потребяваната енергия в Полша се произвежда от възобновяеми източници, което е едно от най-ниските нива в целия ЕС.

Варшава е сама в Брюксел в защитата на своите въглищни централа. Единствено Полша не е предложила план за намаляване на емисиите и цел във връзка със Зелената сделка. Politico прогнозира, че този факт може да коства орязване на фондовете, които подпомагат енергийната трансформация.

Положението на Полша ще стане още по-тежко, ако ЕС одобри плановете на Еврокомисията за допълнително намаляване на емисиите с поне 55% до 2030 г. Сегашната цел е намаление на въглеродните емисии с 40% (спрямо нивата през 1990 г.).

По статията работиха: Деляна Петкова, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (13)

   1| 2    
0
 
1
 
13
michaelis23 до: zelka007
преди 2 месеца
купих един терен , искам още един или два да взема в съседство , ама ще видим ... знам какво искам , ще проектирам и строя . посъбрал съм кинтите ... лично ще ти пратя да позяпаш ... :))) ... ходих и гледах как са го направили други хора ... и то тук у нас ... ! живи и здрави ...
--------------------------------------------------------------------------
а така мноо хубаво, а до тогава може ли да си димим на спокойствие или пак нема да може ? .... :))
0
 
2
 
12
Hahoto2 до: zelka007
преди 2 месеца
Сложих ти голям плюс заради последния абзац. Уважавам хора, които гонят мечтите си! За това ти стискам палци да успееш. Но се надявам, че през държавни субсидии, няма да се наложи да те подпомагам целево! ;)
2
 
1
 
11
zelka007 до: Hahoto2
преди 2 месеца
що да са сметнати ... :))) ... те варират в голям диапазон според зависи , ама си ги плащат всички по равно . "по трасето" се губят най-малко , около 10-20% от всички загуби ... :))) ... до голяма степен зависят и от управлението на мрежата дори . бих забелезАл . значи за да придобиеш бегла представа за емисионните фактори на основните централи в БГ виж този докумет , страница 71 и 72

https://www.moew.government.bg/static/media/ups/articles/attachments/Bulgaria_EGEF_20146ea9f45764941a5a2d78ac6f3006f62b.pdf

за да придобиеш обща представа за загубите в мрежата виж този документ стр 5 . в числото на крайно потребление има и 3500МВтч за разпределение ... :)))

http://www.eso.bg/fileObj.php?oid=2679

та у нас този % е малко по-височък . ама добре че сме в ЕС та по разни програми рехабилитират най-различни части на инфраструктурата та постепенно намаляваме загубите , че ако знаеш какво беше преди 20-30-40 години щеше да се хванеш за главата ... :)))

много опростенчески разсъждаваш за доста сложна материя . абсурдно е да мислиш , че ще получаваш някакъв ток на производствени цени . в европа , и в частност за държавата ни , има план за до 2050г кое как да се направи за да постигнем максимално нискоемисионно електропроизводство , прогнозируемо , управляемо , стабилно . колко и как ще пишете по форумите група консервативни привърженици на фосилите няма никакво значение . това ще се случи !


... специално за теб , ще ти снимам какво ще направя . трябват ми още 3-4 годинки ... купих един терен , искам още един или два да взема в съседство , ама ще видим ... знам какво искам , ще проектирам и строя . посъбрал съм кинтите ... лично ще ти пратя да позяпаш ... :))) ... ходих и гледах как са го направили други хора ... и то тук у нас ... ! живи и здрави ... :)))
1
 
4
 
10
Hahoto2 до: zelka007
преди 2 месеца
И понеже обичаш да клатиш контекста според наклона на зелените мУде, пак ще ти кажа - Направи си в твоето село кръгова икономика, шибни си фотоволтаик, начукай си батерии на Мъск и ми го продавай тока за жълти стотинки, да видим...Ама без да ревеш за субсидии на гърба на държавата. Направи го качествено - де не прекъсва целогодишно, да не чакаш на газови, мазови и базови централи. НЕ МОЖЕШ! Нито цена ще направиш, нито ще издържиш 2 мъгливи и безветрени дни.
0
 
3
 
9
Hahoto2 до: zelka007
преди 2 месеца
Ама молим ти се, я и сериозен човек... Ама жестоко си в грешка, шЪ знааеш! Първо загубите по трасето СЕ СМЕТНАТИ, а данъкът за СО2 Е ИЗКУСТВЕН - правиш ли разлика!? ИЗКУСТВЕН!? Второ за 1 мегават от нашите централи отива 1.2 СО2 така че цената е повече от 30 евракис. За това вместо мегават да идва в твоя дом за 7 стотинки от ТЕЦа, идва за 14-15, отделно се добавят ония графи за транспорт, загуби, ЧЕЗ-МЕС, такси-макси, ДДС и други утки майни.

Още от Анализи
Заслужено ли са пренебрегвани малките акции днес?