Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Гигантските офшорни вятърни паркове искат и модернизация на пристанищата

Пристанищата ще играят ключова роля в зелените планове на Европа, смятат в WindEurope

Гигантските офшорни вятърни паркове искат и модернизация на пристанищата

Снимка: Bloomberg LP

Пристанищата в Европа трябва да разширят съществуващата си инфраструктура и да направят инвестиции за 6,5 млрд. евро до 2030 година, за да бъдат осъществени плановете за изграждане на мащабните офшорни вятърни паркове, пише в анализ на WindEurope. Според изчисленията на експертите тези средства ще се възвърнат само за пет години.

От организацията препоръчат Европейската комисия (ЕК) да разработи специална стратегия за развитие на пристанищата, както и да признае социалната и екологичната роля на пристанищата.

Още по темата

Пристанищата са в основата на развитието на офшорните паркове - оборудването за турбините ще се пренася именно през пристанищата. На по-късен етап те ще се превърнат в хъбове за производството и транспортирането на водорода, произведен от генерираната от вятърните паркове електроенергия.

ЕС планира мащабно разширение на вятърните паркове - от 25 гигавата днес до 400 гигавата мощности през 2050 година. Но тези амбиции няма да могат да бъдат реализирани без модернизацията на пристанищната инфраструктура.

Един от източниците на средства за тази цел са парите по европейския план за възстановяване. По схемата ще бъдат разпределени 750 млрд. евро, които са предназначени основно за подпомагане на енергийния преход. Тези средства могат да подпомогнат на пристанищата да се приспособят за "зеленото и възобновяемо бъдеще".

Пристанищата са перфектните хъбове за зелена енергия, казват още от организацията, обединяваща интересите на вятърната индустрия в Европа. Самите вятърни паркове често са локализирани именно около пристанищата, които ще имат все по-важна роля на широка индустриална екосистема, както и за декарбонизацията на икономиката.

Пристанищата са и естественото място за производството на водород и на много от тях в Европа дори вече се развиват подобни проекти. Водородът може да бъде съхраняван на място, както и да бъде използван за захранване на тежките танкери, пренасящи стоки.

По статията работиха: Деляна Петкова, редактор Божидарка Чобалигова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Анализи
Италия ще спечели, ако Драги остане начело за втори мандат