Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Идва ли краят на германския икономически модел?

Страната се бори с дигитализацията, като на много нива не успя да извърши прехода към 21 век

Идва ли краят на германския икономически модел?

Снимка: Ройтерс

Наскоро френският президент Еманюел Макрон заяви, че „германският модел за растеж вероятно се е изчерпал”. Мисля, че това е доста странно изявление от френски държавен глава, пише Волфганг Мюнхау за Financial Times.

То показва също така, че голямата любов между Франция е Германия е приключила. Определено навлизаме в нова фаза на френско-германските отношения.

Краят на германския модел за растеж няма непременно да бъде катастрофа. Ако всичко върви добре, бавната ерозия на германската свръхконкурентност може да се окаже случайното събитие, което да отприщи икономическата конвергенция в еврозоната.

Всичко обаче може да се случи по различен начин на континент, на който не всичко се развива добре през повечето време. Германският модел за растеж има два взаимодействащи си компонента – технологически и макроикономически.

Германия се възползва от големите открития на миналото и успя да поддържа пазарно лидерство в много специализирани инженерни области. Това бе успешна индустриална стратегия в продължение на дълго време.

Германия подкрепи своя модел със сложна инфраструктура – от техническо обучение, базирано на квалификацията, до високотехнологични приложни изследователски институти и правителствени политики, подкрепящи индустрията.

Бих посъветвал читателите да не приемат с лека ръка краят на германския модел за растеж.
Човек трябва да оцени както миналия му успех, така и специфичните проблеми, пред които сега се изправя.

Смартфон поколенията се сменят, но Мерцедес все още продава колата, която Карл Бенц патентова през 1886 г. Глобализацията, която увеличи търсенето на германски машини и доведе до интегрирани глобални вериги за доставка, вдъхна нов живот на немската индустрия. Признавам, че не видях ефекта от веригите на доставки, когато предвидих края на германския икономически модел преди десетилетие, посочва Мюнхау.

Може да нахлуят нови тенденции, които да удължат още живота на този модел на растеж. Годподин Макрон обаче в крайна сметка е прав – моделът „може би” върви към края си. Причината да очакваме това е, че световният първенец в аналоговата ера се бори с дигитализацията.


Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (10)

0
 
13
 
10
преди 1 месец
Явно сега е времето на лъжите!
Не производството и търговията са в основата на благоденствието, а лъжите. Няма да правим коли, а ще продаваме полици, несъществуващи застраховки и прочее. Няма самолетите да са гордостта на една икономика, а футболната и система. Новите милиардери са футболисти, кечисти, тенисисти...
Въпросът е защо е така?
Защото парите днес нямат стойност. Защото ако управляваш неразумно трябва да фалираш, ама не....
Защото няма златно покритие на парите и могат да те лъжат колкото си искат...
КАКВО ОЗНАЧАВА ГОЛЯМ, ЧЕ НЕ МОЖЕ ДА ФАЛИРА..
8
 
7
 
9
vzhekoff до: zelka007
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Не знам колко са фирмите (ако има друга изобщо де), които дават 30г. гаранция на купето. И не просто я дават - дори на 15г. няма следи от ръжда. Това само по отношение на качеството на изработка и материалите. Другото няма смисъл да обсъждаме...
6
 
12
 
8
zelka007 до: Стоян Петров
преди 1 месец
Няма профилна снимка
ха ха ...

"Долу ръцете от Четвъртия райх!"

добро ... !

иначе по темата , това е топ 100 на европейските разработчици на софтуер , дори бърз поглед дава представа за немската доминация :))) ... :

https://www.truffle100.com/2015.html

-------------------

"Смартфон поколенията се сменят, но Мерцедес все още продава колата, която Карл Бенц патентова през 1886 г." ... моля писалият това изречение да покара за 2-3 седмици една Е-класа и искам после да се качи на колата там дето си кара ... с нетърпение ще чакам да му чуя мнението :))) . даже не говоря за S-класата ...
11
 
21
 
7
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Долу ръцете от Четвъртия райх! Хубав - лош, ние сме част от него. Не ни е нужен като слънцето и въздуха на всяко живо същество, но ни е полезен и в момента необходим.
13
 
13
 
6
Стоян Петров до: vzhekoff
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Този индивид не знае къде е пъпа му, ти за познания относно германците намекваш.

Още от Анализи
Фед трябва да убеди, че реагира на сигналите, а не на шума след тях