Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Илон Мъск показа защо Tesla трябва да стане частна компания

Според него е необходимо компанията да се съсредоточи върху своите дългосрочни цели и това може да стане единствено ако бъде свалена от фондовата борса

Илон Мъск показа защо Tesla трябва да стане частна компания

Снимка: Ройтерс

Начинът, по който основателят на американския производител на електромобили Tesla Илон Мъск оповести във вторник, че „обмисля да направи компанията частна“, показва защо това би бил най-добрият ход за всички хора, обвързани с нея.

След съобщението на Мъск в Twitter стойността на акциите се покачи с повече от 7% като цената им достигна 371,15 долара за акция.

Ценните книжа бяха спрени в края на финансовото рали, малко след като Financial Times съобщи, че държавният инвестиционен фонд на Саудитска Арабия е придобил между 3% и 5% дял от компанията по-рано през годината, припомня Лиъм Демнинг в коментар за Bloomberg.

Цената от 420 долара, която Tesla трябва да достигне, преди да бъде свалена от борсата от Мъск, бе приета от много хора просто като шега от страна на изпълнителния директор на компанията.

Още по темата

Съобщението в Twitter беше последвано от публикация на компанията в собствения ѝ блог, където Мъск изложи своята обосновка за евентуалната трансформация, която би струвала около 68 млрд. долара, ако се стигне до директно откупуване, без да се включва неговия собствен дял.

Постът се появи почти три часа, след като Мъск обяви своите намерения без съпътстващо съобщение към Комисията по ценните книжа и борсите или прекратяване на търговията с акции на компанията (последното се случи след повече от час от публикуването на съобщението в Twitter). Клишетата от изминалата седмица, които се отнасяха за хладнокръвието на Мъск по време на оповестяването на корпоративната печалба за второто тримесечие – технически определена като „мечи минимум“, вече не изглеждат изобщо актуални.

Преди няколко години Bloomberg написа, че би било по-добре ако Tesla се превърне в подобна на Uber компания еднорог, вместо да се листва.

Освен че вече няма да трябва да се безпокои за досадни неща като намиране на най-добрия начин за разкриване на съществени събития, например, Tesla ще може да разпредели и да се освободи от своя набор от краткосрочни цели върху неща като производството на Model 3, паричните потоци и печалбата.

Съдейки по публикацията в блога, изглежда, че Мъск желае точно това:

„Като публична компания, ние сме поставени в ситуация на съществени колебания в цената на нашите акции, което може сериозно да разсейва всички, които работим в Tesla и които притежаваме дял от компанията. Отчитането на всяко едно тримесечие ни подлага на огромно напрежение, а това принуждава Tesla да взима решения, които могат да изглеждат правилни за дадено тримесечие, но не и в дългосрочен план. Последно, да бъдеш публична компания означава, че се изправяш срещу голям брой хора, които целят да те атакуват“.

Съществуват поне два проблема около обосновката на Tesla за съобщението на Мъск в Twitter. Единият е, че никъде не се споменава нищо за финансирането, за което Илон Мъск казва, че вече е осигурено.

Изглежда ли реалистично да се „подсигури“ толкова сериозно финансиране за закупуването на нерентабилна компания?

Единственият възможен отговор на този етап всъщност е въпрос: Реалистично ли е една нерентабилна компания да бъде оценена на 61 млрд. долара?

Вторият проблем е, че всичко това получи широк хаотичен отзвук в социалните медии по-малко от седмица, след като Tesla отново потвърди, че ще постигне печалба и положителен паричен поток.

Има голяма вероятност компанията да срещне сериозния отпор на дилърите и продавачите на дребно, което ще е естествено следствие от преминаването на компанията от публична към частна, смята Bloomberg.

Особено интригуващ елемент, свързан с подобна перспектива, е идеята на Tesla да остави инвеститорите, които не искат да осребрят акциите си, част от свалената от бросата компания, вероятно с периодични възможности за продажба. Това би позволило на биковете в компанията да притежават акции без строгите ограничения на публичната компания. Единственият минус за тях ще бъде липсата на адреналин от вълнуващите фондови пазари. 

Вижте повече във видеото на Bloomberg TV Bulgaria!

гледано: 2997   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
2 гласа

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

Коментари (10)

23
 
13
 
10
преди 1 седмица
Тесла е зомби компания, която съществува само заради политиката на ниски лихви и горивото, на което работи тесла реално е евтин кеш. Тесла изобщо не трябва съществува заедно със соларните и вятърните паркове, които са плод на безумна политика на държавни субсидии, които уж спасяват планетата, а реално са легално средство за ограбване на данъкоплатеца. Това няма как да продължава вечно и когато зеления балон се пукне тесла ще се срине до 0, точно като множество компании се сринаха до центове от стотици $ цена на акцията през 1999-2000.
1
 
10
 
9
khao до: Чичо Манчо
преди 1 седмица
Няма профилна снимка
статията, като коментаторите :):) това е положението
12
 
12
 
8
преди 1 седмица
Няма профилна снимка
Фантасмагориите на Мъск са към своя край.
Подкрепям мнението си с 35 продадени акции сега.
8
 
2
 
7
преди 1 седмица
Много ще ми е интересно дали тоя наистина ще си изкупи акциите ако станат по 420$ :)
8
 
3
 
6
преди 1 седмица
Много ще ми е интересно дали тоя наистина ще си изкупи акциите ако станат по 420$ :)

Още от Анализи
Платформите за търговия и виртуалните електроцентрали вече намират изгодни ниши