Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Корабоплаването облекчава пренасищането с горива, но си създава нови проблеми

Въпросът с качеството на горивата след въвеждането на новите изисквания от МОО в началото на тази година може да струва на морските спедитори над 1 млрд. долара

Корабоплаването облекчава пренасищането с горива, но си създава нови проблеми

Снимка: Bloomberg L.P.

Секторът на корабоплаването предлага решение на проблема с излишните петролни продукти като дизела, чийто обем продължава да нараства заради щетите, нанесени върху търсенето от коронавирусната пандемия. В същото време въпросите около промяната на качеството на корабното гориво започват да будят тревога, пише Bloomberg. 

Още по темата

Дизелът и керосинът, който обикновено се преработва в реактивно гориво, все по-често се използват за производство на корабен мазут с много ниско съдържание на сяра, което помага да се облекчи пренасищането на пазара за дестилати.

Рутинното вземане на проби на корабните горива показва, че някои смеси стават по-малко вискозни, което може да повлияе на качеството на горивото.

В най-лошия случай това може да доведе до превръщане на горивото в утайка и претоварване на двигателя на кораба, въпреки че към момента са регистрирани само няколко подобни случая. Индустрията също се сблъска с проблеми с качеството, тъй като преминава към нови правила, насърчаващи по-чисти горива, които влязоха в сила тази година.

Горивото с много ниско съдържание на сяра (VLSFO) е предпочитано от морските спедитори, тъй като то се приспособява към разпоредбите, въведени от Международната морска организация (МОО) в началото на годината, според които плавателните съдове могат да използват гориво със съдържание на сяра не по-голямо от 0,5%, освен ако не са оборудвани с апарати за намаляване на замърсяването.

Ръстът при използването на дизел и керосин в корабоплаването представляват допълнително предизвикателство за индустрията.

Откриването на некачествено от гледна точка на плътността гориво обаче не е лесна задача. Рисковата партида може да стане очевидна едва през седмиците след доставката дори след първоначално преминаване на проверките, свързани с изискванията за спецификация, посочва Стив Бий, директор търговско и бизнес развитие към Veritas Petroleum Services. VLSFO трябва да се използва бързо и да се съхранява не повече от три месеца в сравнение с морския бензин, който може да се съхранява до една година, добавя той.

Плътността на горивото става проблем, когато вискозитетът падне под 100 сантистокса (cSt), споделя Тим Уилсън, главен консултант-инженер за морския транспорт в звеното за анализ на горивата в Lloyd’s Register. Средният месечен вискозитет на VLSFO варира в различните региони през първите осем месеца на 2020 г., от 52 до 179 сантистокса, според данни на Lloyd’s.

Проблемите с качеството на горивата след въвеждането на новите регулации може да струват на спедиторите над 1 млрд. долара, според асоциацията на морските превозвачи Intertanko.

Спредът между референтните цени на дизела в Сингапур и горивата с 0,5-процентно съдържание на сяра се е свил с около 88% от края на юни, според данни на S&P Global Platts.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Божидарка Чобалигова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Анализи
Намесата на Китай в енергийните планове на Израел, Гърция и Кипър тревожи ЕС