Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Наистина ли работниците вече значат повече за корпоративните ръководители?

Малко неща изграждат доверието на потребителите в бизнеса така, както достойното отношение към служителите

Наистина ли работниците вече значат повече за корпоративните ръководители?

Снимка: Bloomberg

Работници от целия свят, добри новини! Бяхте ребрандирани като „заинтересовани страни“ и вашите шефове подписаха публични писма, в които се казва, че сега имате значение за тях толкова, колкото й акционерите, от чиято възвръщаемост зависят бонусите им, пише Андрю Еджклиф-Джонсън за Financial Times.

Още по темата
Ако сте имали някакви остатъчни подозрения, че хората, които са заложили повече пари, отколкото някога ще притежавате, ще продължат да имат думата, Давос 2020 ще ги разсее. Темата на 50-ата годишна среща на Световния икономически форум, която се провежда в искрящото алпийско село тази седмица, е „заинтересовани страни за един сплотен и устойчив свят“. Ръководителите в костюми и зимни ботуши ще спестят всички разговори за обратно изкупуване и данъчна ефективност до следващия сезон на отчетите: тази седмица е посветена на по-здрава планета, по-щастливи клиенти - и на вас! 

На конференциите и в хотелските заседателни зали бизнес лидерите са заети да обсъждат как да направят работата по-приобщаваща, да успокоят притесненията на политиците за фрийланс икономиката и да ви „вдигнат“ квалификацията с оглед на предизвикателствата пред кариерата ви, отправени от роботите и изкуствения интелект.

Пет месеца след като Кръглата бизнес маса във Вашингтон оказа своето влияние върху вече настъпващата промяна в корпоративните приоритети - изместване на фокуса от притежателите на акции към служителите, потребителите, доставчиците, местните общности и околната среда - това е една точка от дневния ред на капитализма на заинтересованите страни, която горните ешалони бързо прегръщат.

Преди две години проучване на Deloitte установи, че едва 12 на сто от водещите корпоративни ръководители в световен мащаб смятат, че могат да играят голяма роля в образоването и обучението на своя персонал. Шарън Торн, председател на Deloitte, споделя, че през тази година според анкетата повече от 80 процента от тях твърдят, че създават култура на учене през целия живот.

Единственият проблем е, че техният персонал не им вярва, че го правят. Друго проучване, проведено в 28 държави от PR компанията Edelman, установи, че по-малко от една трета от хората смятат, че работодателите им се грижат за тяхната преквалификация - или плащат прилични заплати. 83% пък са притеснени от загуба на работа си, тъй като компаниите се обръщат към фрийлансъри, автоматизация или евтина чуждестранна конкуренция, за да увеличат възвръщаемостта за акционерите. „Има настроение на ‘доверие, но проверка’ сред служителите, които казват ‘покажете ни обучението и парите’“, посочва Ричард Еделман, главен изпълнителен директор на фирмата.

Даването на повече пари на служителите звучи като баланс между цел и печалба, който рискува да доведе до уволнението на изпълнителния директор от акционерите, които все още притежават тази власт. И все пак на частни събития в Давос тази седмица няколко ръководители заявиха, че социалният натиск да изплащат заплати и нарастващият разход за осигуряване на работници с нови умения от свития трудов пазар променят изчисленията им за подобни инвестиции.


Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

0
 
2
 
1
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
Корпоративният бизнес съвсем се изпeдepacти.

Още от Анализи
Чумата от Средновековието ни кара да се замислим за лихвите