Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Пандемията освобождава пространство за растеж на нискобюджетните авиокомпании

Компании като Wizz Air и Allegiant Travel запълват празнината, оставена от големите имена в бизнеса

Пандемията освобождава пространство за растеж на нискобюджетните авиокомпании

Снимка: Christopher Pike/Bloomberg

За много от големите авиокомпании по света пандемията от коронавирус се превръща в екзистенциална заплаха. За нискобюджетния превозвач Wizz Air Holdings ситуацията представлява нова възможност.

Зад бюрото в своя офис основателят и главен изпълнителен директор на Wizz Air Йозеф Варади е маркирал в червено на картата пред себе си летищата на целия континент, на който цели да постигне разширяване на бизнеса. Откакто пандемията принуди превозвачите да започнат масово приземяване на своите самолети, базираната в Будапеща авиокомпания обяви планове за откриване на осем нови бази, включително в Милано и Дортмунд, през следващите осем седмици. Това би създало около 100 нови маршрута, пише The Wall Street Journal.

Още по темата

Въпреки че световната авиационна индустрия не прогнозира възстановяване на търсенето до нивата от 2019 г. през следващите три години., Варади очаква, че до 2023 г. авиокомпанията ще бъде с 50% по-голяма, отколкото преди кризата. В САЩ, нискобюджетната Allegiant Travel Co., която най-вече обслужва по-малките градове и ваканционните дестинации, заяви, че може да закупи евтино още самолети, тъй като по-големите играчи се отдръпват и продават своите. 

„Нашият телефон звъни ежедневно с предложения за сделки“, пише в писмо до акционерите в края на миналия месец изпълнителният директор на Allegiant Морис галахър Джуниър, като добавя: „Очаквам, че ще процъфтяваме в тази променена среда“.

Във времена на криза нискобюджетните превозвачи често се възползват от пасивността на големите компании. Това се случва отново, но в много по-голям мащаб и много по-силно, както заради размерите и дълбочината на днешната криза, така и поради необичайния начин, по който търсенето на билети започва да се възстановява.

Бизнес пътуванията, които носят най-големи приходи за световните авиокомпании, не показват признаци, че ще се възстановят в скоро време. „Бизнес пътниците, които осигуряват по-голямата част от нашите приходи, все още не са се върнали към предишната активност”, посочват от Delta Air Lines Inc.

Международните пътувания, още един стълб за големите превозвачи, продължава да е в застой, благодарение до голяма степен на противоречивите ограничения за пътуване по света, предназначени да задържат пандемията зад граница.

Докато икономиките излизат от дълбокото икономическо замразяване, все пак някои видове пътувания започват да отчитат възстановяване. Това отчасти се дължи на набиращото скорост търсене на полети от страна на онези хора, които не са имали търпение да приключат блокировките и да се възползват от хубавото време.

Именно тук идват нискобюджетните компании, които запълват празнината, оставена от големите имена в бизнеса. Компании като Wizz Air продължават да действат там, където силните играчи не виждат рентабилност.

Въпреки това липсата на яснота около овладяването на коронавируса продължава да хвърля сянка и върху бъдещето на тези компании.

След като отпаднаха мерките за социално дистанциране през май, Southwest Airlines Co., най-голямата американска авиокомпания, стартира разпродажба на билети, за да върне пътниците в своите самолети. Дружеството планира да запълни поне 65% от графика си през юли, спрямо около 50% през юни, и очаква стабилен растеж през останалата част от годината.

В същото време Wizz Air предоговаря договорите си с доставчиците, за да получи по-добри условия. От компанията признават, че този път се очаква голяма промяна на фона на мащаба на щетите, нанесени върху авиационната индустрия.

По статията работи: Аспарух Илиев

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Анализи
SeeNews: Зависимостта на България от износа е най-големият риск за възстановяването