Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Планът на Байдън за автомобилите предвижда 50% дял на електрически коли до 2030 г.

Екоактивистите гледат скептично на стратегията, определяйки я като по-малко амбициозна от регламента на Барак Обама

Планът на Байдън за автомобилите предвижда 50% дял на електрически коли до 2030 г.

Американският президент Джо Байдън. Снимка: Bloomberg L.P.

Американският президент Джо Байдън планира да изиска половината от всички продадени нови превозни средства в САЩ да бъдат без емисии до края на десетилетието - амбициозна цел, която според автопроизводителите може да бъде постигната само с по-големи държавни инвестиции в изграждането на зарядни станции и друга жизненоважна инфраструктура, пише Bloomberg.

Байдън ще бъде посетен в Белия дом в четвъртък от представители на големите автомобилни производители в Детройт и Съюза на обединените автомобилни работници, докато се подготвя да представи заповед, която ще маркира цел за увеличаване на дела на екологичните автомобили до 50% от продажбите на нови превозни средства в САЩ до 2030 г., според служители на президентската администрация. 

Още по темата

„Тези нови действия - съчетани с инвестициите от програмата на президента „Изграждане на по-добър свят“ - ще засилят американското лидерство в сектора на зелените автомобили и камиони чрез ускоряване на иновациите и производството в автомобилния сектор, чрез укрепване на вътрешните вериги на доставка в автомобилния сектор и увеличаване на работните места в автомобилната индустрия с добро заплащане и обезщетения “, изтъкват от Белия дом.

Очаква се Байдън да обяви, че неговата администрация разработва стандарти за намаляване на парниковите газове и изисквания относно икономията на горивото.

Плановете са в центъра на климатичната стратегия на президента и отбелязват първите значими усилия на неговата администрация да използва регулация за понижаване на парниковите газове, които загряват планетата. Федералните агенции разработват допълнителни мерки, насочени срещу въглеродните емисии и метана от петролните кладенци и електроцентралите, след като администрацията на бившия президент Доналд Тръмп облекчи разпоредбите.

Автомобилните концерни посочват, че разчитат на правителствената помощ за постигане на целите за новите превозни средства, въпреки че някои природозащитни организации не са убедени, че мерките са достатъчно строги, за да предотвратят допълнително повишаване на глобалните температури.

Транспортната индустрия е най-големият замърсител с парникови газове в САЩ според данни на Агенцията за опазване на околната среда.

Драматична промяна

„Това представлява драматична промяна за американския пазар днес, която може да бъде постигната само с навременното внедряване на пълния набор от политики за електрификацията, въведени от администрацията“, изтъкват от Ford Motor, General Motors и Stellantis в съвместно изявление.

Президентът на Съюза на обединените автомобилни работници Рей Къри заяви, че са необходими още усилия за „изграждане на автомобилите на бъдещето“.

„Ние изоставаме от Китай и Европа, докато производителите влагат милиарди (долари) в разрастването на своите пазари и разширяването на производството си“, смята Къри. „Трябва да инвестираме тук, в Съединените щати“, подчертава той.

Електрическите превозни средства представляват едва 2% от продажбите на нови автомобили в САЩ през 2020 г., сочи анализ на BloombergNEF.

Американските производители на автомобили вече обявиха планове да инвестират милиарди долари в производството на въглеродно неутрални автомобилни паркове. GM, например, обеща да продава само модели с нулеви емисии до 2035 г. В същото време Ford заяви, че очаква 40% от глобалните си продажби да представляват електрически модели до 2030 г. Stellantis обяви, че се стреми към дял на електромобилите от над 70% в Европа и над 40% в САЩ до 2030 г.

През пролетта Байдън поиска от Конгреса 15 млрд. долара разходи за изграждане на мрежа от 500 хил. зарядни станции в САЩ, като част от по-широките усилия да се накарат потребителите да загърбят петролните автомобили.

Той ще получи само половината от тези пари според двупартийния инфраструктурен пакет, който Сенатът представи в неделя.

Правителствените данни изчисляват, че сега в САЩ има около 41 хил. обществени зарядни станции.

Включените в законопроекта за стимулиране на инфраструктурата 7,5 млрд. долара са достатъчни за изграждането на около 735 хил. зарядни станции.

Алиансът за автомобилни иновации, който представлява автомобилните производители, също заяви, че е необходима допълнителна държавна подкрепа за намаляването на емисиите на парникови газове, „като същевременно се запази жизненоважния сектор за производство на автомобили в САЩ и милионите работни места, които той поддържа“.

Някои екологични групи, като Съвета за защита на природните ресурси (NRDC), са оптимисти, че нацията разполага със средствата, нужни за електрификацията на автомобилния сектор.

Белият дом изчислява, че стандартите, съчетани с целите за продажба на превозни средства, ще помогната на страната да намали емисиите от новите превозни средства с 60% през 2030 г. в сравнение с тези, продадени миналата година. 

Още по темата

Съмненията на екоактивистите

Някои природозащитници заявиха, че предложените правила биха довели до по-малко реално намаляване на замърсяването в сравнение с плана на Барак Обама, особено в близко бъдеще, тъй като администрацията се стреми да компенсира загубеното време.

Предложението на Байдън „осигурява по-малко намаляване на въглеродното замърсяване от стандартите от ерата на Обама и включва жалки вратички, които подкопават напредъка“, смята Саймън Мю, заместник-директор в NRDC.

„Но в дългосрочен план администрацията е права, че поне половината от всички продажби на нови превозни средства трябва да бъдат електрически до 2030 г.“, посочва Мю.

Дан Бекер, директор на Кампанията за безопасен климат към Центъра за биологично разнообразие, изрази скептицизъм относно постигането на необходимите резултати в рамките на плана на Байдън.

„Днешното предложение разчита на неизпълними доброволни ангажименти от ненадеждни производители на автомобили, които да електрифицират до 50% от своя автопарк до 2030 г.“, коментира Бекер. "Това са компаниите, които скъсаха споразумението, което сключиха с президента Обама за намаляване на замърсяването, така че защо някой би им се доверил сега?", пита той.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Елена Кирилова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Анализи
Големите замърсители още не се активират в борбата с климатичните промени