Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Пристанищата минават през най-голямата криза на контейнерните превози

Най-големият въпрос е как пристанищата ще се адаптират към възможните промени в потребителското търсене след пандемията

Пристанищата минават през най-голямата криза на контейнерните превози

Снимка: Dimas Ardian/Bloomberg

Пристанищата винаги са се сблъсквали със закъснения, причинени от големи вълни, мъгли и бури. Пандемията обаче причини най-голямото прекъсване от началото на контейнерните превози преди 65 години.

„Пандемията подчертава каква отчаяна нужда от инвестиции имат пристанищата“, коментира пред FT Джон Манърс-Бел, главен изпълнителен директор на консултантската служба „Транспортно разузнаване“. „Цялата система на пристанищната инфраструктура е претоварена през последната година“, допълва той.

В момента има 353 контейнерни кораба, заседнали извън пристанищата по света, което е над два пъти повече в сравнение с началото на годината, според данни в реално време на логистичната компания Kuehne+Nagel.

В някои случаи, като пристанищата в Лос Анджелис и Лонг Бийч в САЩ, където в момента има 22 кораба, чакащи да акостират, ще минат до 12 дни, преди корабите да могат да пуснат котва и да разтоварят контейнерите си, готови за разпределение до фабрики, складове, магазини и домове в САЩ.

Закъснението води до недостиг на запаси и забавяне на доставките, повишаване на цените и разочарование на потребителите във времена, когато ръководеният от пандемията бум в онлайн пазаруването повишава търсенето на доставка до следващия ден.

Още по темата
Ограниченията заради Covid-19, изискванията за дистанциране и затварянето на фабрики причиниха хаос в традиционните вериги на доставка. Това доведе до скок на товарните цени по основните морски маршрути между Китай, САЩ и Европа.

Още преди пандемията пристанищата бяха подложени на натиск да надграждат инфраструктурата си чрез автоматизиране на операциите, декарбонизиране на логистиката и изграждане на съоръжения, които могат да се справят с новото поколение все по-големи кораби.

„Не е правилно да се казва, че не е имало проблеми преди“, коментира Сорен Тофт, изпълнителен директор на втората по големина в света група за контейнерни превози MSC. „Пристанищните комплекси остаряваха, имаше ограничения за капацитета [и] имаше ограничения за възможността да обслужват непрекъснато увеличаването на размерите на корабите“, допълва той.

Корабоплавателни групи като датската AP Moller-Maersk, най-голямата в света контейнерна корабна компания и оператор на кораби, швейцарско-италианската MSC, германската Hapag-Lloyd и CMA CGM от Франция се борят да доставят стоките навреме.

Прекъсванията се увеличават и заради корабите с гигантски размери, тъй като собствениците се насочват към икономии от мащаба, за да намалят транспортните разходи.

Най-големите кораби могат да превозват до 20 хил. шестметрови контейнера едновременно, които ако се натоварят на камиони, ще се простират по-далеч от разстоянието между Париж и Амстердам по магистрала. Те също изискват промени в инфраструктурата, включително по-дълбоки докове и по-големи кранове.

Доставянето на нова инфраструктура отнема време. За доставка и монтаж на кран са необходими 18 месеца от поръчката до инсталацията, което затруднява пристанищата да реагират бързо на промените в търсенето.


Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (3)

1
 
2
 
3
khao до: grainis
преди 9 месеца
Няма профилна снимка
уникално тъъъпи идеи имаш :):):)
0
 
3
 
2
преди 9 месеца
Няма профилна снимка
Колега, лесно е да се мечтае и да се пише по форумите!Не става въпрос за 10 чифта ризи, също така и на каква цена?!Колко контейнера си внесъл от Китай до момента, и за колко години?
3
 
0
 
1
преди 9 месеца
Работим по проект за дублиране на Пътя на Коприната по Въздуха, с Товарни Водородни Дронове - https://drones.alle.bg . Разстоянието Пекин - Ротердам ще се изминава за 30 часа , от врата до врата, вместо за 40 дни по море, както е сега, на много по-ниска тарифа за превоз . Забравяме за тежките, огромни и мудни контейнеровози, бълващи пушеци и отрови, трудни за управление и разтоварване .

Още от Анализи
Европа трябва да упражни по-голям натиск върху руския износ на петрол