IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Какви промени ще донесе новото десетилетие за автомобилната индустрия?

2020 година е най-тежката за сектора заради Covid 19, посочи Калоян Желев

11:20 | 30.12.20 г.
<p>
	<em>Изображение: automedia.investor.bg</em></p>

Изображение: automedia.investor.bg

Настоящата година е най-тежката за автомобилния сектор според хората, които измерват производствения капацитет на заводите на производителите. Това e мнението на автомобилния експерт Калоян Желев, изказано в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

Любопитно според него е, че за разлика от финансовата криза отпреди десет години, този път има криза на потреблението.

„Търсенето просто спря. Това беше шок за индустрията. А автомобилната индустрия е структуроопределяща и без нея много други икономически сектори просто няма да могат да съществуват, да не говорим за самата заетост в този отрасъл, която само в Европа е около 15 милиона заети лица“, посочи Желев.

Той коментира и темата за електрическите автомобили.

„Чисто математически броят на автомобилите, които се движат по пътищата, е толкова голям, че дори да ускорим драстично темповете, просто няма да ни стигне времето до 2035 г. да преминем към изцяло електрически автомобили. Струва ми се много амбициозен този план“, смята експертът.

Желев повдигна въпроса и за автономните автомобили, чиито тестове вече се провеждат в някои части на САЩ.

„Има напредък при автономните автомобили, но при тях проблемът е друг – при пътно транспортно произшествие, кой ще носи отговорността? В технологично отношение очевидно сме на прага на една фактическа готовност за въвеждане на автомобилна автономия, но не съм сигурен, че регулаторната платформа по отношение на отговорността и нейното разпределение между участниците в движението е готова“, поясни той.

Калоян Желев очерта и основните проблеми, пред които е изправен автомобилният сектор в нашата страна.

„В България вносът на употребяваните автомобили е напълно безконтролен, техническото им състояние – също. Делът на продажбите на нови автомобили продължава да намалява. И липсата на национална политика по отношение на българската моторизация продължава вече 30-та година“, предупреди автомобилният специалист.

По думите му страната ни трябва да си постави за цел да свали средната възраст на автомобилния си парк, която в момента е 18 години и половина, което според негови изчисления прави България абсолютен европейски шампион в негативен план.

Какво се случва с автомобилните компании Tesla,Volkswagen и китайските стартъпи? Какви са структурните промени в аутомотив сектора заради Covid 19?

Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Видеа с всички гости на предаването “Светът е бизнес” гледайте тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:42 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Автомобили виж още

Коментари

Финанси виж още