Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Азия

Хонконг награждава ваксинирани с Tesla, златни кюлчета и ваучери

За да подпомогнат изграждането на стаден имунитет сред местните жители, компаниите от Хонконг организират различни томболи с награди за инокулираните

Хонконг награждава ваксинирани с Tesla, златни кюлчета и ваучери

Снимка: Bloomberg L.P.

Ваксинирането срещу Covid-19 в Хонконг е съпроводено с томболи, в които ваксинираните имат шанса да спечелят електромобил Tesla или златно кюлче, тъй като градските бизнесмени и техните компании се стремят да стимулират ваксинационната кампания, съобщава Bloomberg.

CK Group на Ли Ка-шин, наред с благотворителната фондация на ръководителя на компанията, обяви във вторник, че ще раздаде 20 милиона хонконгски долара (2,6 млн. щатски долара) под формата на ваучери за пазаруване чрез лотария на хората, които са получили две дози от съответната COVID ваксина. New World Development Co., ръководена от милиардера Адриан Чен, също обяви, че ще предложи 10 млн. хонконгски долара субсидии за хора с по-ниски доходи, които са се ваксинирали.

„Общата стойност на различните лотарии и програми за раздаване на награди, както научихме от новинарските емисии, надхвърля 120 милиона хонконгски долара“, споделя лидерът на града Кари Лам. 

Още по темата

Стимулите от местния бизнес изглежда ускоряват приемането на ваксината. Около 34 600 души са запазили час за ваксинация с препаратите на BioNTech SE и китайската Sinovac Biotech Ltd. в рамките на последните 24 часа, според правителственото изявление.

Общите резервации, които включват първа и втора доза, са се увеличили в края на май, когато бизнесът се включва в кампанията.

Властите на Хонконг разчитат все повече на местната бизнес общност, за да стимулират разпространението на ваксините, което е възпрепятствано от опасенията относно редките странични ефекти, отслабващото доверие в правителството, подкрепяно от Пекин, и от липсата на чувство за наложителност, произтичаща от ниското ниво на новозаразени.

Едва около 15,1% от 7,5-милионното население на Хонконг се е ваксинирало напълно, според Covid-19 Track Tracker, което остава града далеч зад другите финансови центрове като Лондон и Сингапур. Стимулирането на ваксинациите в Хонконг е наложително за бизнеса, тъй като ниските нива на новозаразени забавят усилията на града да достигне стаден имунитет, който е от ключово значение както за пълното отваряне на икономиката, така и за защитата ѝ от мутирали щамове на вируса.

Миналият месец правителството обяви кампания за ускоряване на темпа на инокулация до септември с мерки като платен отпуск за ваксинирани държавни служители и възможни допълнителни ограничения за неваксинираните жители.

Две големи хонконгски компании обявиха отделни стимулиращи програми по-рано този месец на обща стойност от над 20 млн. щатски долара. Най-големият предприемач в Хонконг Sun Hung Kai Properties Ltd. предлага награди, включително iPhone, докато Henderson Land Development Co. стимулира ваксинациите със златни кюлчета.

Местният офис на австралийската фирма Goodman Group провежда лотария с награди за над 1 милион хонконгски долара сред жителите, които са напълно ваксинирани. В списъка с награди попада и електромобил Model 3 на Tesla на стойност над 500 000 хонконгски долара.

Други компании, ресторанти и дори някои колежи започнаха да предлагат парични награди, ваучери и допълнителна почивка за служителите. Благотворителната организация Ng Teng Fong и Chinese Estates Holdings Ltd. заявиха миналия месец, че ще предложат нов апартамент на стойност 1,4 милиона долара като награда за инокулираните жители.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Азия
Китайските индекси поведоха ръстовете в Азия, подкрепени от икономическите данни