IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Японските компании с четвърто поред рекордно полугодие на чуждестранни придобивания

Извършени са 15 изходящи сделки на стойност над 100 млрд. йени, като зад 9 от тях стои японският конгломерат SoftBank

14:34 | 17.07.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Общият брой на корпоративните придобивания на японски компании извън страната се покачва с 30% през първата половина на годината, като основна роля в този процес играе конгломератът SoftBank Group, съобщава Nikkei Asia Review. 

Японските компании са сключили общо 434 сделки от януари до юни, включително първоначалните капиталови участия и увеличаване на инвестициите, маркирайки четвърто поредно рекордно полугодие. 

Данните, събрани от консултантската компания M&A Recof, показват, че за периода е имало 15 изходящи сделки на стойност над 100 млрд. йени (927 млн. долара), като SoftBank присъства в 9 от тях.

През същия период на миналата година японската корпорация е направила само 4 от общо 14 сделки на стойност над 100 млрд. йени.

SoftBank директно е инжектирала 2 млрд. долара в стартъпа за споделено офис пространство WeWork, докато инвестиционния инструмент, насочен към технологичните компании, SoftBank Vision Fund, подкрепен от Саудитска Арабия и разполагащ със 100 млрд. долара, е налял 1,46 млрд. долара в сингапурското дружество за споделено пътуване Grab.

Фондът на SoftBank е инвестирал допълнително 1,5 млрд. долара в китайската Chehaoduo Group, оператор на платформа за търговия с автомобили втора употреба. В същото време японският конгломерат е и сред инвеститорите, вложили 1,25 млрд. долара в комуникационната компания OneWeb.

И все пак SoftBank не успява да направи най-голямата сделка с чуждестранна компания през първата половина на 2019 г. Това постижение принадлежи на Mitsubishi UFJ Financial Group и нейното консолидирано дъщерно дружество MUFG Bank, което обяви, че е придобило авиационния финансов бизнес на DVB Bank.

Покупката, при цена от около 700 млрд. йени, ще позволи на японската компания да диверсифицира своето бизнес портфолио и да разшири дейността си отвъд вътрешните банкови операции. В изявление пред медиите, управляващият директор Масато Миячи определи финансирането на авиационната индустрия като ключов стълб за развитието на MUFG.

Междувременно, най-големият японски производител на бои Nippon Paint Holdings планира да придобие австралийската компания DuluxGroup за 300 млрд. йени.

Nippon Paint Holdings вече генерира 50% от своите продажби от азиатските пазари извън Япония, главно от Китай. Но решението за придобиване на австралийската компания е знак, че дружеството е решено да развие своя бизнес и в посока Океания.

Промишленият конгломерат Hitachi обяви през април плановете си да закупи срещу1,42 млрд. долара американския производител на роботизирана технология JR Automation Technologies, който е специализиран в създаването на производствени и логистични системи, използващи промишлени роботи. Hitachi се надява да разшири бизнеса си с интернет на нещата чрез покупката.

Въпреки геополитическата несигурност в лицето на търговската война между САЩ и Китай и разрива в отношенията между Токио и Сеул, японските компании не показват признаци за забавяне на чуждестранните си придобивания.

"Все повече японски компании започват да оценяват наново своите бизнес портфейли с цел да укрепят своя растеж и да станат лидери в глобален аспект", посочва Юко Йошитоми, президент на Recofdata. "Сделките по сливания и придобивания се превърнаха в основна стратегия, необходима за постигането на тази цел“, добавя тя.

Външният натиск от страна на инвеститорите, особено след въвеждането на кодекса за корпоративно управление в Япония през 2015 г., също накара много компании да се съсредоточат върху капиталовите разходи и да се разширят в световен мащаб.

Йошитоми подчертава, че "ако този темп продължи и през втората половина на годината, изходящите сделки вероятно ще регистрират рекордно високо ниво през 2019 г.". Миналата година сделките по сливания и придобивания в чужбина достигнаха 777 броя.

Японските компании не просто купуват повече - те купуват повече в Азия. От 434 сделки през първата половина на годината, почти 37% бяха свързани с азиатски компании, докато около 30% от целите се намират в САЩ.

В Азия най-популярните локации по отношение на сключените сделки са Сингапур, Китай, включително Хонконг, и Индия.

Цялостната активност на сливанията и придобиванията също отчита ръст и в пределите на самата Япония. Общите сделки, включително входящите придобивания и вътрешните трансакции, достигат рекордните 2082 броя през първото полугодие, което е своеобразен ръст от близо 16% за годината, според Recof. Консултантската компания заяви, че ако този темп продължи, 2019 г. може да регистрира около 4 500 премествания на сливания и придобивания, което означава увеличение от приблизително 17% спрямо 2018 г.

Скорошно проучване на трансграничната дейност по сливания и придобивания от PwC Consulting в Токио разкри, че само 12% от японските компании са заявили, че финансовите резултати на предприятията, които са придобили, са надвишили първоначалните очаквания. От друга страна, 36% казват, че резултатите са по-лоши от очакваното.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:03 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Азия виж още

Коментари

Финанси виж още