Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Азия

Как китайските производители се борят за оцеляване с всички възможни средства?

Някои от компаниите признават, че правят отстъпки между 3 и 5% на дългогодишни клиенти, а други дори и повече

Как китайските производители се борят за оцеляване с всички възможни средства?

Снимка: Архив Ройтерс

Производителите в Китай, които са изправени пред различни търговски бариери, използват всевъзможни мерки, за да се опитат да запазят чуждестранните си клиенти – дават отстъпки, използват данъчни облекчения, намаляват броя на служителите си, а понякога дори пренасят производството си в чужбина, за да избегнат митата, пише Ройтерс.

Двустранните мита между САЩ и Китай са само едната страна на нещата. Допълнителен натиск за китайските производители дойде и от митата от страна на Европейския съюз, наложени върху китайски продукти, вариращи от електрически велосипеди до слънчеви панели.

Март донесе някои окуражаващи новини за производителите. Индустриалното производство нарасна с най-бързия си темп от средата на 2014 г., а износът се възстанови повече от очакваното, като и растежът през първото тримесечие надмина прогнозите.

Още по темата

Все пак някои производители, които зависят от продажбите в САЩ, все още се борят за бизнеса си. На панаира Canton Fair в южната част на Китай миналата седмица някои производители изразиха мнение, че ще трябва да предприемат повече мерки, за да оцелеят, ако Пекин и Вашингтон не успеят да сключат търговска сделка.

Някои от компаниите признават, че правят отстъпки между 3 и 5% на дългогодишни клиенти, а други дори и повече. Част от индустрията се фокусира и върху други основни пазари като Близкия изток например.

В същото време на базираната в Калифорния ACOPower й се е наложило да повиши цените с около 10-15% на някои от направените в Китай хладилници, задвижвани от соларна енергия. Според основателят на компанията продуктите му не могат да се правят на достъпни цени в други страни, но ако не се стигне до споразумение и митата се увеличават, ще трябва да се мислят варианти.

„Може би ще преместим производството във Виетнам“, заявяват още от ACOPower.

Миналата година Aufine Tyre нае и напълни склад в Калифорния със стока, за да избегне мита, които на по-късен етап бяха въведени. За да продължи да заобикаля митата, компанията скоро ще открие завод в Тайланд за производство на гуми.

По време на панаира някои представители на бизнеса приветстваха решението на Пекин да намали данъка върху добавената стойност от 16 на 13% в началото на април, както и възможността за данъчни облекчения при износ.

„Такива мерки ни дават известна защита, иначе ще търпим загуби“, коментира Уилс Юен от Ningbo Yourlite Import & Export Co.

Друга компания Smarteye има притеснения, свързани с увеличаването на наемите и разходите за труд, които дори са я накарали да намали броя на работната си ръка.

Бизнесът се тревожи и за потенциалния ефект от търговската война върху валутния курс юан/долар.

По отношение на наложените мита от страна на Европейския съюз през януари върху електрически велосипеди, които варират между 18,8% и 79,3%, много от китайските производители започнаха да ги сглобяват в Европа. Например, Zhejiang Enze Vehicle Co прави това вече в Полша и Финландия.

От Anhui Light Industries International Co, която произвежда най-различни продукти, включително купи за пуканки за кино, казва, че е загубила повече от 1 млрд. юана (149,2 млн. долара), след като президентът на САЩ Доналд Тръмп е увеличил митата. От компанията са категорични, че търговската война вреди на бизнеса и в САЩ и в Китай и са надяват Тръмп да сложи край на тази ситуация.

По статията работи: Магдалена Иванова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Азия
Търговията е само началото на конфликта между САЩ и Китай