Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Азия

Китай обяви мегасливане при производителите на влакове

Двете най-големи компании за влакове-стрела се сливат в опит да се противопоставят на Siemens и Bombardier

Двете най-големи фирми за производство на високоскоростни влакове в Китай съобщиха, че ще се слеят, за да се конкурират по-успешно да световните пазари срещу конкуренти като Siemens и Bombardier.

Мегасливането на производителите CNR Corp. и CSR Corp. се оценява на 26 млрд. долара и бе обявено в сряда на фона на засиленото желание на Пекин да разшири външния си пазар на влакове, предава DPA. Спекулации за сливането имаше от месеци.

В съобщение до Шанхайската фондова борса се казва, че сливането има за цел „да създаде нов трансграничен и глобален лидер за висококачествено жп оборудване", цитира го официалната агенция Xinhua. Една от целите на компаниите е да прекратят застрашаващата конкуренция помежду им по отношение на отвъдморския пазар.   

CNR Corporation и CSR Corporation често водят борба една с друга за различни проекти, сред най-примамливите от които бяха този за изграждане на високоскоростна железопътна линия в Турция (спечелен от CSR Corporation) и най-големият договор за износ на пътнически влакове за Аржентина (спечелен от CNR Corporation).

Двата концерна са преговаряли за сливането си от седмици. И досега те се числяха към най-големите държавни компании в страната и произвеждат 80% от нормалните товарни влакове и повечето мотриси за метрото в Китай.

Мрежата от високоскоростни линии в Китай е изградена едва през 2007 г., но бързо става една от най-големите в света. Според китайския държавен вестник China Daily до 2020 г. се очаква тя да стане 50 000 километра. Но въпреки това техниката за повечето влакове и съоръжения досега идваше от Германия, Франция и Япония. Очевидно китайското правителство се стреми да промени това.

През 2011 г. CSR беше замесена в корупционен скандал след катастрофа на влак стрела, при която загинаха 40 души. Компанията е част от консорциум, който в началото на ноември спечели договор за жп линия в Мексико на стойност 3,75 млрд. долара. Малко след това обаче той беше прекратен заради съмнения в процеса на офериране.

Новосъздадената компания ще се казва CRRC. Сливането ще създаде пазарен субект с активи от над 300 млрд. юана, обща пазарна оценка от 26 млрд. долара и около 180 000 души персонал.

 

 

По статията работи: Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

Коментари (0)


Още от Азия
Повечето азиатски борси приключиха сесията с повишения