IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Китай се превръща в хъб за нежелана стомана

Вносът на полуготови продукти от стомана идва най-вече от страни от Югоизточна Азия и Близкия Изток

20:12 | 14.11.19 г.
<p>
	<i>Снимка: Ройтерс</i></p>

Снимка: Ройтерс

Основният световен износител на стомана Китай се сблъсква с необичайно пренасочване на глобалните потоци на продукцията от стоманодобивната промишленост. Азиатската страна се превърна в център за нежелани доставки на стомана от други страни, пише Bloomberg. 

Китайските покупки на стоманени заготовки са се увеличили повече от десет пъти от април, като вносът на полуготови продукти от суровината идва най-вече от търговци и производители в Обединените арабски емирства (ОАЕ), Малайзия и други страни от Югоизточна Азия. След това металът се оформя в често използвани продукти като армировъчната лента, използвана при бетонните строежи.

Междувременно огромната стоманодобивна промишленост в Китай се разраства, като произвежда материал за изграждането на местните небостъргачи, мостове и автомобили и понякога наводнява световния пазар с излишния си капацитет. Но тъй като фабриките извън Китай са принудени да противодействат на слабия растеж, доставките на стомана, макар и в малки количества, следват друг път.

„В момента се говори много за вноса на стомана“, посочва Томаш Гутиереш, анализатор в Kallanish Commodities Ltd. „В световен мащаб търсенето не е особено голямо през тази година. Търсенето в Китай в същото време е по-силно от очакваното“, добавя експертът.

Според Гутиереш търсенето на готова стомана скоро може да се насочи по същия път.

По отношение на производствените разходи китайската стоманодобивна промишленост зависи от вноса на желязна руда от далечни дестинации като Бразилия и през по-голямата част от годината цените остават завишени поради прекъсвания в доставките. Преработвателните центрове извън Китай обаче често добиват желязна руда от собствените си страни или разчитат на скрап, което спомага за ограничаване на натиска върху разходите.

При регистрирани около 1,4 милиона тона внос досега през 2019 г. цифрите изглеждат незначителни в сравнение със 70-те милиона тонаq изнесени през 2018 г. от Китай, при 900 милиона тона вътрешно производство.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:02 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Азия виж още

Коментари

Финанси виж още