Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Азия

Китай ще разширява с една трета железопътната си мрежа до 2035 г.

Китайските инвестиции в местна железопътната инфраструктура, възлизат на 46,93 млрд. долара през първата половина на тази година

Китай ще разширява с една трета железопътната си мрежа до 2035 г.

Снимка: Getty

Китай планира да разшири своята железопътна мрежа, втората по големина в света, с една трета до 2035 г, като част от дългосрочния си план за развитие на урбанизацията и стимулиране на местната икономика, съобщава Ройтерс.

Най-силната азиатска икономика има за цел да изгради допълнителни около 200 000 километра железопътна линия, включително около 70 000 км високоскоростен железопътен транспорт, съгласно план, представен от държавната железопътна група China State Railway. 

Още по темата

Мащабът на целите е внушителен, като се има предвид, че към юли общата дължина на съществуващите железопътни линии в страната достига 141 400 км, от които 36 000 км са високоскоростни маршрути, показаха данните на компанията.

Съпоставяйки текущата инфраструктура с целите, изчисленията показват, че Китай ще се стреми към разширяване на железопътната мрежа с 33,3% до средата на следващото десетилетие, както и 133-процентово увеличение на високоскоростните отсечки.

В своя план за 2016-2020 г., публикуван през 2016 г., Китай заяви, че има за цел да разшири железопътната си мрежа до 150 000 км, включително и 30 000 км високоскоростна железопътна линия.

Всички китайски градове с население над 200 000 ще бъдат обхванати от железопътната мрежа преди 2035 г., а тези с население над 500 000 ще бъдат свързани с високоскоростните отсечки, сочи новият план.

Китай също така планира да насърчава строителството на железопътен транспорт на места, доминирани от етнически малцинствени групи, както и при граничните райони и слаборазвитите региони в централен и западен Китай, за стимулира ограничаването на бедността и съживяването на селските райони, заявяват от компанията.

Втората по големина икономика в света обеща да ускори урбанизацията и новите инвестиции в инфраструктура, за да съживи икономиката си, поразена от пандемията от коронавирус.

Инвестициите в дълготрайни активи, свързани с железопътната инфраструктура, възлизат на 325,8 млрд. юана (46,93 млрд. долара) през първата половина на тази година, което е с 1,2% повече спрямо година по-рано, съобщиха от компанията миналия месец.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (2)

0
 
3
 
2
Achtung до: vzhekoff
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Статията е зле преведена според мен, няма да се изграждат 200 хиляди линии, а ще достигнат толкова, тоест от 141 хиляди ще станат 200, същото важи и за високоскоростните. Тоест ще имаме ръст от 42% за нормалните и 94% за високоскоростните.
0
 
4
 
1
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Колко много сбъркани сметки :)
Когато съществуващите линии са 141'000 км, а се планира да се изградят "допълнителни около 200 000" ръстът не е 33%, както е написано, а 142%
Аналогично за ВСЖ - ако са 36'000 и се добавят 70'000 ръстът е 194% а не 133% Явно наистина е по-лесно да се пишат дописки за Путин и ваксината, отколкото по-сериозни неща.

Още от Азия
Целта за климатична неутралност на Китай е добра новина