Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Азия

Китайските компании стават "по-умни" в международните сделки

Сливанията и придобиванията на тези компании отвъд граница възлизат на едва 22 млрд. долара за първата половина на 2018 г.

Китайските компании стават "по-умни" в международните сделки

Снимка: Ройтерс

Китайските компании, които са достатъчно големи, за да започнат да се налагат в международен план, гледат по-стратегически към сделките за сливания и придобивания (M&A), информира доклад на консултантската компания Bain and Company, цитиран от CNBC.

Въпреки че темпът на тези сделки извън Китай се е забавил през първата половина на годината, китайските компании предприемат по-усъвършенстван подход към сливанията и придобиванията, научили ценни уроци от предишните си грешки. 

Още по темата

Сливанията и придобиванията на тези компании отвъд океана през първата половина на 2018 г. са достигнали сумата от 22 млрд. долара, което е значително по-малко спрямо същия период на миналата година (56,7 млрд. долара) и от първите шест месеца на 2016 г. (118,7 млрд. долара).

Докладът на Bain and Company се позовава на фактори като отслабването на юана, търговската война със САЩ, инвестиционните ограничения на някой страни и китайското правителство, което внимателно следи инвестициите на своите компании отвъд граница.

Пекин се стреми да наложи своята икономическа мощ и своето влияние в глобален мащаб чрез мащабния проект „Новия път на коприната“, който има за цел да съживи древните търговски пътища от Източна и Западна Азия до Европа и Северна Африка.

Но не винаги всичко е протичало плавно за китайските компании. Критиците в страни като Шри Ланка и Малайзия оспорват справедливостта на финансирането и цената на сделките за проекта.

След някои трудности в миналото китайските компании продължават да се учат като правят находчиви корекции, когато купуват чуждестранни предприятия.

В доклада на консултантската компания се посочва, че тези компании вече действат с по-голяма стратегическа насоченост към чуждестранните придобивания и с повече опит при културните въпроси.

„Сега лидерите на китайския бизнес търсят по-усъвършенстван подход“, смятат от Bain and Company.

Те дават за пример китайския текстилен производител Shandong Ruyi Technology Group, който обикновено оставя дадена придобита компания да действа напълно автономно.

„Китайската икономическа експанзия ще продължава само докато компаниите се стремят да придобият нови способности, които да заздравят тяхната позиция на местния пазар, докато растат и в глобален мащаб, развивайки се в индустрии, в които могат да спечелят конкурентна преднина“, заключват от Bain and Company.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

Коментари (0)


Още от Азия
Азиатските борси отбелязаха понижения на фона на скъпия петрол и случая "Кашоги"