Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Азия

Краудфъндинг кампании събраха милиони за пострадалите в Непал

Непалците, живеещи в чужбина, обединяват усилията си в набирането на средства за страната си

Краудфъндинг кампании събраха милиони за пострадалите в Непал

Снимка: архив Ройтерс

Ако искате да бъде измерена конструктивната сила на социалните мрежи, обърнете внимание на кампаниите за набиране на средства за жертвите на земетресението в Непал, които стартираха в дните след като бедствието сполетя страната, пише CNBC.

Земетресението с магнитуд от 7,8 по Рихтер разтърси Непал на 25-и април и отне над 6000 човешки живота. Над 10 хил. пък са ранените. Червеният кръст прогнозира, че 7 млн. души вероятно ще бъдат засегнати от трагедията.

Катастрофата обаче проправи път на технологиите да помогнат в момент на нужда. Над 4 млн. долара са събрани в рамките на повече от 553 кампании в трите най-големи сайта за краудфъндинг - GoFoundMe, Crowdiwse и Indegogo.

От своя страна Facebook събра повече от 10 млн. долара в рамките на няколко дни като даде възможност на потребителите си да дарят средства през нейната платформа. В допълнение към всичко това приложението Safety Check позволи на потребителите, които могат да са засегнати от земетресението, да посочат, че са в безопасност.

Новината за едно от най-лошите бедствия в страната за последните години шокира непалците, живеещи по цял свят, и ги накара да действат.

Още по темата

“В мига, в който чух, реших, че не може да не се действа. Трябваше да направя нещо”, коментира модният дизайнер Прабал Гурунг, който е израснал в Непал, но сега живее в Ню Йорк.

Подобно на много други непалци в чужбина, Гурунг бързо се свързва със своите приятели във Facebook и заедно създават краудфъндинг кампания в сайта Crowdrise.com. Събраните средства отиват за организацията Shikshya Foundation of Nepal, която до момента е събрала над 485 хил. долара за седмица. Целта ѝ е да събере 750 хил. долара.

Не става дума само за влиянието на известни личности като дизайнера, които привличат дарения. Благодарение на относителната лекота на работа с интернет много непалски емигранти, живеещи в САЩ и по целия свят, се включват в кампаниите.

В допълнение към трагичните загуби на човешки животи, дългосрочното икономическо въздействие на трагедията се очаква да бъде огромно. Американско проучване сочи, че има 34% шанс общата сума на загубите да надхвърли 10 млрд. долара, което почти се равнява на половината от БВП на страната.

Засега доброжелателите могат да компенсират част от тези умопомрачителни загуби чрез дарения в краудфъндинг сайтовете и чрез изпращане на пари за възстановяване на щетите.

По статията работи: Елена Кирилова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Азия
Австралия подава жалба в СТО заради китайските мита върху износа на вино