IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Липсата на транспортни контейнери може да спъне китайския износ

Голямото търсене на китайски стоки през последните месеци е довело до увеличаване и на разходите за доставки

13:42 | 07.01.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

Търсенето на китайски стоки в глобален мащаб напоследък е толкова силно, че е предизвикало недостиг на контейнери и увеличаване на разходите за доставка, което потенциално може да възпрепятства износа на страната през следващите месеци, съобщава Bloomberg. 

Износът на Китай нараства стабилно от юли насам, подхранван от свързаните с пандемия покупки като медицински маски и оборудване за дистанционна работа, включително компютри. Вносът не нараства с еднакви темпове, което води до липса на контейнери, като наличните трябва да се върнат в Китай, да бъдат разтоварени и след това да се използват отново.

Това увеличава разходите по доставката и повишава цените на китайските стоки на отвъдграничните пазари, което може да навреди на самия износ, споделя Серена Дзъ, анализатор в Mizuho Financial Group Inc.

„Растящите цени на износните товари от Китай заради недостига на контейнери ще окажат влияние върху растежа на износа на Китай въпреки устойчивото външно търсене, подпомогнато от празничния сезон и временното преустановяване на работата на някои фабрики в Европа“, изтъква Дзъ.

китай китай

Недостигът на контейнери вероятно е действал като спирачка за износа през декември, добавя анализаторът. Тенденцията може допълнително да се влоши, тъй като износителите се стремят да натоварят възможно най-много от своята продукция преди обичайното спиране на дейността около празниците за китайската Нова година, които започват в началото на февруари.

Последствията от недостига на контейнери се усещат в цяла Азия, като докладът от японската агенция за насърчаване на търговията в средата на декември подчертава скока на цените за пренос и липсата на контейнери в Югоизточна Азия и Индия.

Най-голямата компания за морски товарен транспорт в Южна Корея HMM Co. заяви в четвъртък, че недостигът на контейнери и пространство на контейнеровозите вероятно ще се задържи и през първата половина на 2021 г. Компанията е разположила допълнителни кораби по американските маршрути, за да помогне на южнокорейските концерни да изпратят своите стоки и ще добави друг кораб до Европа по-късно този месец. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:35 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Азия виж още

Коментари

Финанси виж още