IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Най-големият вносител на петрол в света може да остане без място за съхранение

Очаква се пика на съхранение в Китай да бъде достигнат по-късно този месец, тъй като търсенето на горива в страната продължава да се възстановява

23:00 | 08.07.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Bing Guan/Bloomberg</em></p>

Снимка: Bing Guan/Bloomberg

Когато петролните цени удариха дъното по-рано тази година, въпросът със съхранението на суровия петрол се превърна в първостепенен. в САЩ намирането на достатъчно място за съхраняване на излишните количества петрол се оказа тежък проблем, който беше изразен борсови в отрицателни стойности на цената на лекия сорт West Texas Intermediate, пише Oilprice.

Малко след това Китай започна мащабен процес на презапасяване с петрол, изигравайки ключова роля за умереното възстановяване на глобалния петролен пазар, изкупувайки значителна част от излишните количества до този момент.

Но това не означава, че светът е станал свидетел на някакъв вид емпатия от страна на Пекин спрямо петролните пазари, американската петролна индустрия и WTI. Китай не беше самотен войн в това начинание. Още през март американското правителство обеща да подкрепи местните шистови производители, като закупи 30 млн. барела петрол за националния стратегически петролен резерв. 

И все пак, това което направи тогава Китай, омаловажава всеки един друг опит на останалите страни да балансират пазара чрез преразпределянето на свободните количества петрол.

Решението на азиатската страна да се възползва от ниските петролни цени я постави пред подобен проблем, с какъвто САЩ се сблъскаха вече. През последните седмици медиите не спират да отразяват „навалицата“ от петролни танкери, задръстили китайското крайбрежие и терминалите за обработка на суровината. Някои от тези плавателни съдове чакат повече от седмица, за да бъдат разтоварени. В началото на юни „плаващото съхранение на петрол“, или всички онези танкери, пълни със суровина, които чакат за разтоварване повече от седем дни, се утроява спрямо май, сочат данни на ClipperData.

По-голямата част от петрола, пристигащ в Китай през последните седмици, е закупен през април и май, когато ниските цени подтикнаха пазаруването.

китай китай

„Натрупването на петрол в морето е отражение на активността на Китай по време на силния стрес на енергийния пазар“, пише CNN. Според медията задръстването с петролни танкери в китайските води не се случва, защото континенталното съхранение вече е достигнало своя пълен капацитет, а тъй като петролът не може да бъде обработен толкова бързо на терминалите. От ClipperData заявяват, че оншорното съхранение все още може да поеме големи количества петрол и че настоящият проблем е „свързан с претоварването на терминалите“. Китай е купил толкова много петрол, че не може да го пренасочи достатъчно бързо към сушата.

Въпреки това, напоследък, редица китайски медии посочват, че капацитетът на Китай за съхранение на петрол на сушата вече се приближава към запълване. Според Caixin "Китай почти няма място за съхранение на петрола, който местните търговци са закупили на изгодни цени по-рано тази година, когато пандемията от COVID-19 смаза глобалното търсене на суров петрол".

Твърдението на Caixin се основава на данни на Oilchem China, които показват, че към тази седмица съхранението на петрол в Китай достига 69% от оншорния капацитет на страната.

Страната е натрупала 33,4 млн. тона петрол, което е с 24% повече спрямо предходната година. Това е само на процентен пункт от границата от 70%, която се смята за критична от страна на петролните експерти.

И тези запаси вероятно ще продължат да нарастват, надвишавайки дори презапасяването от май. Очаква се пика на съхранение в Китай да бъде достигнат по-късно този месец, тъй като търсенето на горива в страната продължава да се възстановява.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:24 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Азия виж още

Коментари

Финанси виж още