Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Азия

Още един китайски конгломерат се сблъсква с дългова криза

Едно по едно звената на Baoneng Group започват да пропускат плащания по кредити и облигации

Още един китайски конгломерат се сблъсква с дългова криза

Снимка: Qilai Shen/Bloomberg

Базираната в Шънджън компания Baoneng Investment Group, част от групата Baoneng Group, е пропуснала плащане по дълг, с което плановете на компанията майка да започне производство на автомобили остават помрачени. Това подчертава задълбочаващата се капиталова криза на частния китайски конгломерат, пише Nikkei Asia Review.

Baoneng Motors Group, автомобилното подразделение на Baoneng, не е успяло да плати лихва по кредит на стойност 2,8 млрд. юана (434 млн. долара) за финансиране на проект за индустриален парк за превозни средства, използващи нов вид енергия (NEV) в Гуанджоу, разкрива държавната China Railway Trust.

Заемът е предоставен през май 2020 г. с период на матуритет от 15 месеца. Компанията започва да набира средства за своя проект за електромобили още през 2017 г., но до момента няма голям напредък. 

Още по темата

Baoneng, частна компания за недвижими имоти и финансови услуги, е поредният китайски конгломерат, изправен пред мащабна дългова криза. Дружеството е известно с неуспешния си опит за поглъщане на China Vanke през 2015 г.

Капиталовата криза на Baoneng беше разкрита още в началото на тази година. С дълг на стойност 200 млрд. юана Baoneng се сблъсква със служители, които търсят неизплатените си трудови възнаграждения, настоящи и просрочени плащания по кредити и заемодатели, които търсят правата си в съда.

China Railway заяви, че съдът в Чънду е наредил замразяване на някои от активите на Baoneng - включително права за ползване на земя, имоти, акции и сметки – докато не възстанови загубите от неизпълнението по кредитите.

Миналия месец Shandong International Trust заяви, че Baoneng Motors е пропуснала плащане в размер на 67,5 млн. юана по кредитни лихви. В същото време Chongqing International Trust обяви неизпълнение, свързано с Baoneng, на стойност 2,2 млрд. юана, а Shanghai AJ Trust сигнализира за пропуснато плащане за 518 млн. юана.

Други доверителни компании също са изправени пред рискове относно предоставени заеми на Baoneng Motors, включително Sino-Australian International Trust, Zhongrong International Trust, Cofco Trust и AVIC Trust.

51-годишният основател и председател на Baoneng Яо Дзънхуа създава Baoneng Motors през 2017 г. с регистриран капитал от 1 млрд. юана. Същата година автомобилното подразделение придобива 51% дял в Qoros Auto, малък автомобилен производител от Шанхай, за 6,5 млрд. юана. Година по-късно Baoneng влага допълнително 1,56 млрд. юана, за да увеличи дела си в Qoros до 63%.

През 2019 г. Baoneng пое контрола върху съвместното предприятие на френския автомобилен производител PSA с Changan Automobile. Changan разкри, че е продала своя 50-процентен дял в предприятието на Baoneng за 1,63 млрд. юана. PSA не разкрива стойността на сделката с Baoneng.

Яо обеща да инвестира 10 млрд. юана годишно през петте години, започвайки от 2018 г., за да разработи нови превозни средства и да пусне в продажба 26 модела до 2022 г.

Между 2017 и 2020 г. Baoneng Motors инвестира 869 млн. юана, за да придобие 1 милион квадратни метра площ в Гуанджоу за проекта за автомобилен индустриален парк. Но парцелът до голяма степен остава неразработен, като Baoneng Motors все още не е произвела нито едно превозно средство.

Индустриалният парк в Гуанджоу получи милиарди юани финансиране чрез издаване на доверителни продукти.

През юни Baoneng заяви, че властите в Гуанджоу са се съгласили да предоставят 12 млрд. юана стратегически инвестиции на нейното автомобилно подразделение като вид спасение. Caixin научи, че само 2,4 млрд. юана от инвестиционния фонд са усвоени от Baoneng до началото на септември.

От миналия месец съдилищата в Китай са издали 12 заповеди за изпълнение срещу Baoneng заради дългови спорове, отнасящи се за повече от 17,6 млрд. юана.

Капиталовата криза на компанията също предизвика страхове на пазара на облигации.

Shenzhen Jushenghua, основното дъщерно дружество и основна платформа за финансиране на Baoneng, има 14 непогасени облигации на обща стойност 11,7 млрд. юана. Shenzhen Shum Yip Logistics Group Holdings, друго звено на Baoneng, може да се „похвали“ с пет непогасени облигации в размер на 9 млрд. юана, показват пазарните данни.

Според Dagong Global Credit Rating Jushenghua не е изпълнила своите задължения по кредити на стойност 1,59 млрд. юана към 30 септември, като на 22 октомври се дължат още 410 млн. юана.

От втората половина на 2020 г. Baoneng се опита да изплати дълга си чрез продажба на активи, но разполага с малко такива, които могат бързо да генерират кеш.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Азия
Ограниченията за работа за жените в Афганистан може да намалят БВП с 5%