Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Азия

Отрицателните лихви затрудняват японските банки

Една от водещите финансови институции в страната работи за пренасочване на бизнес модела си от кредитите към услугите

Отрицателните лихви затрудняват японските банки

Снимка: gettyimages

Икономическите инициативи, предприети от японското правителство и агресивната парична политика на местната централна банка вляха нов живот в икономиката.

Според един висш банков ръководител обаче това е с цената на някои отрицателни последици, пише за CNBC Сахели Рой Чудхари.

Количествените улеснения на Японската централна банка (ЯЦБ) предизвикаха пазарни сътресения и навредиха на сигурността и стабилността на местните финансови пазари, смята Нобиюки Хирано, председател на Mitsubishi UFJ Financial Group (MUFG).

Още по темата

Според него с придобиването на повече държавни ценни книжа (ДЦК) от централната банка ликвидността на пазара пресъхва. От друга страна покупката на борсово търгувани фондове от ЯЦБ на пазара на акции засяга ценовия механизъм.

Хирано казва, че е важно да се анализира внимателно балансът между ползите и негативните ефекти от тези политики. Той добавя, че при сегашните лихвени нива средата за банките е наистина трудна, особено за регионалните.

Слабите маржове, в резултат от дългогодишната политика на отрицателни лихви от страна на ЯЦБ, влошават средата за много финансови институции, особено тези, които се фокусират главно върху вътрешния пазар.

Регионалните банки в Япония са малки и средни кредитори, които обслужват главно хора извън големите градове. В последните години печалбите им намаляха, като те са изправени пред свиващи се кредитни портфейли заради застаряващото и свиващо се население.

От своя страна MUFG, която е сред най-големите банки в Япония, предприе редица инициативи за засилване на пазарната си позиция, посочва Хирано.

 „На вътрешния пазар ние работим много здраво, за да пренасочим нашия бизнес модел от кредитите към услугите, като управлението на активи, финансовите консултации и т.н.”, обяснява той. „Компанията също се фокусира върху технологичните развития и дигиталната трансформация.”

В чужбина MUFG се опитва да разшири географското си покритие, за да обхване пазарите с възможности за растеж. Групата например притежава 94% от индонезийската банка Danamon, както и мажоритарен дял в тайландската Bank of Ayudhya.

По статията работиха: Петър Нейков, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Азия
Азиатските борси започват седмицата на червена територия