Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Азия

Toyota залага все повече на автомобилите с водородни горивни клетки

Очаква се новото поколение автомобили Mirai да се наложи на международния пазар едва след 2040 г.

Toyota залага все повече на автомобилите с водородни горивни клетки

Снимка: Ройтерс

Японският автомобилен концерн Toyota Motor Corp. удвоява инвестициите си в производството на автомобили с водородни горивни клетки (hydrogen fuel cell vehicle – FCV), като прекратява работата си върху по-евтините масови леки коли и джипове, налагайки новата технология при бусовете и камионите за постигане на икономии от мащаба, информира Ройтерс.

Toyota ускорява подобренията за следващото поколение FCV - Mirai, което се очаква да бъде готово през първата половина на 2020 г. От компанията се надяват, че това ще промени мнението на конкурентните автомобилни производители и индустриални експерти, които не виждат перспектива в развитието на тази технология, заклеймявайки я като нерентабилна.

Още по темата

Производителят на Prius, първият масов хибриден автомобил в света, заяви, че може да популяризира частично новите автомобили с водородни клетки, като ги направи по-евтини.

„Ще преминем от ограничено към масово производство, като намалим размера на скъпите материали като платината, използвани в компонентите на клетките, и ще направим системата по-компактна и мощна“, каза Йошикацу Танака, старши инженер на Mirai в интервю пред Ройтерс.

Планирано е постепенно въвеждане на други модели на FCV, включително и за модели джипове и камиони около началото на 2025 г., съобщи източник, запознат с плановете на компанията. 

Toyota отказа да коментира конкретни планове за бъдещи продукти. Тя разработва прототипи FCV при малки товарни коли и камиони, базирани на модели, които вече са пуснати на пазара, споделя още Ройтерс.

„Ще използваме колкото се може повече части от съществуващите леки коли и други модели, доколкото е възможно, за горивни клетки за камионите“, заяви Икуо Ота, мениджър по ново бизнес планиране към проекта за горивни клетки на Toyota, като добави: “В противен случай няма да видим ползите от масовото производство“. 

Компанията залага и на подобряване на представянето. Toyota иска да повиши възможността за пробег на клетките Mirai с едно зареждане до 700-750 километра от сегашните 500 километра, като целта е през 2025 г. тя да достигне 1000 километра.

Водена от убеждението, че водородът ще се превърне в ключов източник на чиста енергия през следващите 100 години, Toyota разработва водородни горивни клетки от началото на 90-те години на миналия век. 

Водородът е най-изобилният елемент във Вселената и притежава повече енергия, отколкото батерия с еквивалентна маса.

Mirai се превръща в първата в света FCV технология, когато започва да се разработва през 2014 г. Но високата ѝ цена, 60 хил. долара преди правителствените стимули, както и липсата на изградена инфраструктура за зареждане, ограничават нейното приложение в момента – досега са продадени около 6 хил. автомобила в световен мащаб.


Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Азия
Търговското напрежение отново удари азиатските пазари