Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Азия

Закъсненията и задръстванията на пристанищата в Китай и по света се влошават

Огнища на коронавирус принуждават корабите или да изчакват на котва неизвестно време, или да се пренасочат към други портове

Закъсненията и задръстванията на пристанищата в Китай и по света се влошават

Снимка: Qilai Shen/Bloomberg

Частичното затваряне на третото по натовареност контейнерно пристанище в света – това в китайския град Нинбо, влошава задръстванията в други големи китайски пристанища. Корабите се отклоняват от Нинбо на фона на несигурността колко дълго ще продължат мерките за контрол на разпространението на коронавируса в града, пише Bloomberg.

В близкия Шанхай и в Хонконг изчакващите кораби се увеличават, след като намаляха поради повторното отваряне на пристанището Янтян в Шънджън, което затвори през май също заради огнище на коронавируса.

Още по темата

Броят на контейнерните кораби, закотвени край Сиамен на югоизточното крайбрежие на Китай, се е увеличил до 24 от 6 в началото на месеца, според данните за корабоплаването, събрани от Bloomberg.

Терминалът Мейшан в пристанището в Нинбо беше затворен миналата седмица, след като работник на дока се зарази с делта варианта на коронавируса. Терминалът представлява около една четвърт от капацитета на пристанището и все още е затворен, според служител в пресслужбата, който е отказал да посочи името си и друга информация.

Още по темата
Най-големите корабни линии в света, включително AP Moller-Maersk A/S и CMA CGM SA, пропускат пристанището в Нинбо заради затварянето, според Саймън Хийни, старши мениджър по проучване на контейнери в Drewry Shipping Consultants Ltd.

Компаниите предпочитат да пренасочват пратките към други пристанища вместо да чакат край брега на Нинбо неизвестен период от време, докато епидемията от Covid-19 продължава, казва той.

Някои други кораби обаче са готови да чакат. Общо 141 кораба са на обща котва за пристанищата в Шанхай и Нинбо във вторник - с 60 повече от средния брой от април до август.

„Чуваме, че изоставането се увеличава, а задръстванията се влошават“, казва Доун Тиура, главен изпълнителен директор на асоциацията за логистична индустрия Sourcing Industry Group. „Прекъсванията в пристанищата са абсолютно свързани. Ако купувате стоки с произход или преместване през Китай, трябва да увеличите времето за изпълнение или да намерите друг източник на доставки“, допълва тя.

Още по темата

Корабоплавателната индустрия преминава през серия от прекъсвания тази година, които създадоха забавяне в глобалните корабни вериги и доведоха до рекордно високи тарифи за товарите. Основните събития за тази година са заседналият контейнеровоз в Суецкия канал и огнищата на коронавирус в Югоизточна Азия и Китай, които намаляват производителността на пристанищата.

Още по темата
Закъсненията се простират през Тихия океан до пристанището Лонг Бийч в Лос Анджелис, където повече от 30 кораба чакат да влязат в пристанището за разтоварване, показват данните на Bloomberg.

На други места в Югоизточна Азия закотвените кораби край двете най-големи пристанища на Виетнам също се увеличават.

„Повечето пристанища са задръстени или имат закъснения, така че допълнителни обеми необслужени товари ще увеличават натиска“, казва Хийни.

По статията работиха: Миглена Иванова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (2)

0
 
0
 
2
преди 8 месеца
Няма профилна снимка
*** жълтури. Гадни мръсни комунисти :)! Не знам какво полудя света покрай тях.
0
 
0
 
1
преди 8 месеца
Няма профилна снимка
*** жълтури. Гадни мръсни комунисти :)! Не знам какво полудя света покрай тях.

Още от Азия
Кадър на деня за 26 май