Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Бюджет и финанси

Дигитализацията променя визията на банковия клон

УниКредит Булбанк иска през 2019 г. над половината от всичките ѝ клиенти да използват онлайн банкиране

Дигитализацията променя визията на банковия клон

Снимка: УниКредит Булбанк

Еволюция на първоначалната концепция за красиво и функционално място за комуникация на клиенти и служители, различно от традиционния банков офис, ще представлява новият банков клон на УниКредит Булбанк

Според главния изпълнителен директор на УниКредит Булбанк Левон Хампарцумян мотивацията за промяна е в унисон с новите концепции на XXI век и желанието на хората  да имат достъп до банкови услуги 24 часа, седем дни от седмицата.

Още по темата

„Дигитализацията на финансовия сектор е възможност да предлагаме повече и по-добри услуги на клиентите ни. Новите технологии променят вида на предлаганите услуги, но не и същността на банковата дейност“, каза банкерът.

По думите му промяната на визията е свързана с приложението на дигитализацията в съвременната среда.

Делът на клиентите в Централна и Източна Европа, които използват дигитални банкови услуги, все още е нисък в сравнение с тези в Западна Европа. Това означава, че регионът предоставя много добри възможни за развитие и интегриране на нови технологии, показва най-новото проучване на УниКредит.

„Плановете на УниКредит са през 2019 г. над половината от всички клиенти на групата да използват онлайн банкиране (в момента този процент е 44%). Значим ръст се очаква и при мобилното банкиране като през тази и следващата година процентът на клиентите, използващи мобилно банкиране, се очаква да достигне 47% спрямо сегашните 28%“, обясни Енрико Минити, главен оперативен директор и зам.-председател на управителния съвет на УниКредит Булбанк.

Джакомо Волпи, член на управителния съвет и директор "Банкиране на дребно" в УниКредит Булбанк, съобщи, че досега над 320 хиляди са клиентите на банката, които ползват мобилно и онлайн банкиране, като през 2016 г. ръстът им е бил 22%, а през миналата година - над 50%.

Той вижда като успешен модел за развитие на банковия бизнес у нас интегрирането на различните банкови канали в услугите, които се предлагат на клиентите.

„Клиентите предпочитат дигиталните канали, но разчитат на банковия клон, където услугите са с добавена стойност  заради консултациите с банкови експерти“, посочи Волпи и подчерта, че въпреки възможностите за онлайн банкиране,клонът остава място за комуникация с клиентите.

Цветанка Минчева, член на управителния съвет и директор Глобално банково обслужване в УниКредит Булбанк, напомни, че „Филиалите на бъдещето“ разработват тази концепция още от 2013 г., когато първият такъв филиал отвори врати именно в България.

В „бързата зона“ ще се извършват над 80% от услугите, като плащане на сметки и където няма нужда от съдействие от банков служител.

В „зоната на изкачване“ клиентът ще има достъп до Wi-Fi, докато изчака да влезе в  „зоната за консултация“. Тя е замислена  с повече лично пространство за клиента, където той може да обсъди  покупка на имот или инвестиция.

„Зоната за сериозните сделки“ е в затвореното пространство, а за удобство на клиентите има и зона, обособена изцяло за децата, които могат да се забавляват, докато приключи ангажимента на родителите им в банката. 

Минчева коментира, че филиалът е с уникален дизайн и мащаб не само у нас, но и в цяла Източна Европа, тъй като в него се обслужват над 50 хиляди клиенти.

Според данните на УниКредит Булбанк филиалите на бъдещето ще привличат двойно повече клиенти.

„Като пример можем да дадем първия такъв филиал в София в Бизнес парка, който само за три години увеличи активните клиенти с 50%“, информира Минчева.

По статията работиха: Петя Стоянова, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

Коментари (0)


Още от Бюджет и финанси
Кабинетът отпусна заем от 2,2 млн. лв. за заплати в болниците в Ловеч и Враца