Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Бюджет и финанси

Експерт: КФН не би трябвало да има отношение към системата „бонус-малус“

Идеята на „бонус-малус“ е да коригира поведението на водачите, а не да балансира сумите за застрахователите, смята Богдан Милчев от Института за пътна безопасност

гледано: 2166   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
1 гласа

Идеята на „бонус-малус“ системата е да коригира поведението на водачите на автомобили, а не да балансира сумите, които застрахователите събират. Комисията за финансов надзор (КФН) не би трябвало да има отношение към нея. Това каза д-р инж. Богдан Милчев от управителния съвет на Института за пътна безопасност, в предаването „Светът е бизнес“ на Bloomberg TV Bulgaria.

Още по темата

„Системата има много съществен ефект. Тя намалява пътнотранспортните произшествия с до 30% още през първата година след въвеждането ѝ“, посочи експертът.

Според него законодателят трябва да помисли кои институции трябва да са ангажирани с въвеждането на системата и последващата ѝ работа, като застрахователните компании също трябва да вземат отношение към темата.

„Застрахователите трябва да приложат системата без това да ги касае от гледна точка на финансите – след въвеждането ѝ те трябва да събират същите суми, както и в момента, като вноските на изрядните шофьори просто да бъдат намалени за сметка на тези на провинилите се“, смята Милчев.

Той отбеляза, че сключването на застраховка "Гражданска отговорност“ е задължително, а застрахователните дружества не могат и не би трябвало да реализират печалби от нея.

„Застрахователите имат до 20% разходи от застраховките „Гражданска отговорност“, които дават на брокерски компании в най-общия случай, а всичко останало е за фонд, с който трябва да се изплащат обезщетения. „Гражданска отговорност“ е просто възможност за застрахователните компании да развиват брокерски мрежи, чрез които да предлагат останалите си продукти“, каза експертът.

По думите му част от предложенията на Института за пътна безопасност, свързани с въвеждането на „бонус-малус“ системата, включват собствениците на автомобили да декларират кой ще управлява колата, като на тази база да се определя колко рисков е водачът.

Вижте целия разговор във видео материала.

По статията работиха: Петя Стоянова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (6)

0
 
6
 
6
Hahoto до: Hahoto
преди 1 месец
Няма профилна снимка
При леки ПТП-та ще се плаща на ръка, за да не ти хвръкне застраховката през следващата година, за това от необявени леки ПТП ще паднат с 30 процента, но това няма да е реално изчислено същото е и за каското. Ако се одраскаш колата, следващата година с 30-40 процента по-скъпо каско, и ще си на сметка да си оправяш колата сам, вместо да ходиш при застраххователите.
2
 
1
 
5
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Тя намалява пътнотранспортните произшествия с до 30% още през първата година след въвеждането
0
 
8
 
4
khao до: oio
преди 1 месец
Няма профилна снимка
даааа, любимия ми термин ... социално справедлива цена !
0
 
11
 
3
oio до: doba
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Казаха, как да не се. Казаха че са вдигнали заплатите на хората и затова и цените можело да се вдигат, защото хората нямало да усетят. :)
2
 
10
 
2
преди 1 месец
Миналата година ГО ми беше 150лв, тази - 240лв.
Няма бонус, няма малус!
50+ % отгоре(на каква основа никой не казва, вкл КФН).

Рекетьори!

Още от Бюджет и финанси
Заплащането на мениджърите в IT сектора в България е над средното ниво в Европа