Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Бюджет и финанси

Естонската P2P компания с над 42 хил. инвеститора от 85 страни

Могат ли нетрадиционните инвестиционни възможности да привлекат младите хора

Естонската P2P компания с над 42 хил. инвеститора от 85 страни

Снимка: Pixabay

Днешното поколение млади хора трябва да мисли много различно за бъдещите си  финансови постижения. Прескачането от едно работно място на друго става все по-популярно, докато дългосрочната сигурност на работното място попада по-ниско в списъка на приоритетите и вече не е нормално да бъдеш в компания за повече от 20 години. По този начин младите хора вече не могат да разчитат на пенсионните обезщетения от своите работодатели. Все повече и повече млади хора търсят начини да печелят повече пари, а много от тях се захващат с нетрадиционни инвестиционни възможности, като например "peer-to-peer" (P2P).

Като поколение, израснало по време на финансовата криза - и завършило университет, когато работните места бяха оскъдни, не чудно, че т. нар. Милениуми (родените между 80-те и 90-те години на миналия век, б. ред.) масово не се доверяват на традиционните финансови институции. Лихвените проценти при традиционните банки са болезнено ниски, а опцията за инвестиране в облигации не е толкова привлекателна за хората, които искат да пестят.

Все по-често се появяват нови стартъпи за потребителски финанси, тъй като финансовата и икономическа обстановка продължават да се изменят и все повече и повече млади хора избират да търсят алтернативни методи на инвестиране, които не включват - или не разчитат изцяло на традиционното банкиране.

Броят на компаниите, предлагащи кредити от типа P2P, нарасна стремглаво през последните години. Тези платформи действат като посредници, което позволява на отделните инвеститори да отпускат заеми на компании и други кредитополучатели.

И въпреки сегашния бум P2P кредитирането се приема все още като нещо нишово и специфично. Услуга, създадена за малък брой хора, склонни да се доверят на нещо, което се предлага изцяло онлайн и за което никой не е чувал преди това.

Разбира се, нарастващият брой на платформите дава все повече възможности и е много положителна тенденция от гледна точка на инвеститорите. Популярността, която добиват, ги превръща от нещо не дотам познато в едно от най-адекватните и достъпни решения за генериране на висока доходност през последното десетилетие.

Едно от ключовите предимствата на P2P вложенията е ниският праг на стартиране. Инвеститорите принципно могат да започнат и с 10 лева или 10 евро и след това да преценят дали това е подходящата инвестиция. Ключово друго предимство е възможността за разнообразяване на портфолиото заради опцията за избор на заемите, в които всеки инвестира.

Подобни компании дават на хората достъп до финансиране с месечни плащания на достъпни цени, като в същото време предоставят на инвеститорите прост начин да увеличат трудно спечелените си пари. Именно възможността за по-голям избор на клиентите е сред основните качества на един нов за българския пазар играч, който влиза тук с амбицията да конкурира вече съществуващите подобни фирми. След 10 години на пазара естонската P2P компания Bondora разбира, че методът "one size fits all" не работи при инвестирането, така че създава продукт за всеки тип инвеститори. Когато решават как да инвестират, клиентите на Bondora могат да избират между четири опции, включително Go & Grow, Portfolio Manager, Portfolio Pro и активен API, без да се споменава опцията за ръчен филтър на вторичния пазар.

Нека изложим сухите факти. Bondora има над 42 000 инвеститора от 85 страни, които са вложили над 150 млн. евро до този момент. От друга страна компанията е изплатила лихви за над 20 млн. евро.

А през януари 2019 г. компанията ще навлезе на редица европейски пазари, включително и в България, защото иска да отвори вратите си за Европа и да направи платформата достъпна за всички. Инвеститорите се чувстват много по-комфортно, когато използват сайт, който е на родния им език.

Bondora залага при експанзията си на своя хитов продукт - Go & Grow, който отваря света на инвестирането за всеки, който иска да поеме контрола върху бъдещето си. Независимо дали става дума за 18-годишен студент, пенсионер или ветеран на финансовите пазари - Go & Grow премахва сложността на инвестирането и дава възможност на всеки да се възползва от него, без значение колко опит има. Накратко продуктът реализира 6,75%* доходност на година, и се отличава с по-бърза ликвидност при по-нисък риск в сравнение с други продукти на Bondora. И това - без годишни такси за управление.

*Както при всяка инвестиция Вашият капитал е изложен на риск и инвестициите не са гарантирани. Възвращаемостта е до 6,75%. Преди да решите дали да инвестирате, моля прегледайте нашето изявление за риска или се консултирайте с финансов съветник, ако е необходимо.  

Този материал е създаден в сътрудничество с Bondora.

По статията работиха: Екип на Investor.bg , редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари ()


Още от Бюджет и финанси
ИПИ: Рисковете пред фискалния резерв