Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Бюджет и финанси

Нов наръчник ще ориентира потребителите при картовите разплащания

Целта на изданието, което ще бъде и в онлайн вариант, е да представи възможностите и рисковете пред ползването на банкови карти

Нов наръчник ще ориентира потребителите при картовите разплащания

Снимка: Олег Попов, Investor Media Group

Наръчник ще ориентира съвременните потребители за правата и задълженията им при картовите разплащания и електронната търговия.

Наръчникът е съвместно издание на Българска национална асоциация „Активни потребители“, Европейския потребителски център България в партньорство с Mastercard – Master your card. Целта на изданието, което ще бъде и в онлайн вариант, е да представи необходимата информация на потребителите както за възможностите, така и за рисковете при използването на банкови карти при разплащания и при онлайн пазаруване.

Още по темата

„Включихме се в информационната кампания, защото сме свързани с картите на банките и небанковите финансови институции, нямаме достъп до крайните потребители, но искаме те да разберат как функционират потребителските права. Под карти не визираме само пластиките, защото и те се дигитализират при новите технологии. С този гид отваряме дискусията за функцията и ползите от картите за разплащане, но тя ще бъде надграждана“, заяви Ваня Манова, мениджър в Mastercard за България и Македония.

Според Игнат Арсенов, директор на Европейския потребителски център в България, над 70% от споровете на потребителите са свързани с трансграничните разплащания най-вече при покупка на услуги, свързани с хотели, автобусни и самолетни превози.

Той посъветва хората да се научат да си търсят правата, защото все повече ще се ползват карти. По думите му  потребителският гид дава съвети как да се възстановяват суми при нарушения от некоректни търговци. Арсенов напомни, че промени в европейското законодателство предлагат все повече инструменти, които потребителите е добре да познават, когато се аргументират при възникнали спорове при плащания. 

Той допълни, че според последния потребителски индекс, публикуван от Европейската комисия, делът на потребителите, които пазаруват онлайн се е увеличил значително през последните години (от 30% през 2007 година до 55% през 2016 г.). За България това е секторът, който се развива с най-бърз темп – увеличението е с 51% през 2015 г. и 66% през тази.

„Трябва да се плаща в местната валута, когато се ползва картата в чужбина“, посъветва Богомил Николов от „Активни потребители“. Той посочи, че често в страни извън Европейския съюз обръщането на сумата на покупките в български левове оскъпява и потребителите са неприятно изненадени, когато направят справка за похарчените си пари.

Той допълни , че съвсем скоро от асоциацията ще намерят механизъм за сравняване на платежните такси и услуги от страницата на БНБ на специален интерфейс, на който потребителите да се ориентират по-добре. 

По статията работиха: автор Петя Стоянова, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Бюджет и финанси
Преките инвестиции в България и през май излязоха на минус