IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Въвеждането на QR код във фискалния бон не изисква купуването на нови апарати

Преките фискални ефекти от този по-детайлен мониторинг са в размер на около 150 млн. лева, коментира говорителята на НАП Росен Бъчваров

17:41 | 21.08.17 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Националната агенция за приходите (НАП) има намерение да въведе QR (Quick Response) кодове в касовите  бележки чрез промени в Наредбата за  фискалните устройства. Целта на нововъведението е да има допълнителни гаранции за истинността на фискалните бонове, повишаване на събираемостта и намаляване на възможностите за злоупотреби. На търговците обаче няма да им се наложи да купуват нови фискални устройства.

Това гарантира говорителят на Националната агенция за приходите (НАП) Росен Бъчваров.

В ефира на БНР той обясни, че обновяването на софтуеъра на апаратите няма да е сложно и “ще се извършва в техническите сервизи за апаратите, с които търговците са обвързани по закон”.

“Въвеждането на QR код ще направи участието в лотарията далеч по-удобно, отколкото е сега, защото сега е необходимо ръчното въвеждане на дата, час, стойност на покупката,  а след въвеждането на QR кода тя ще може да бъде автоматично сканирана и верифицирана дали е истинска. Неистинските касови бележки, освен че водят до укриване на данъци, всъщност не ни помагат да ползваме потребителските си  права. Всяка бележка, издадена от декември 2016 година, когато приключи миналата лотария на НАП, ще е валидна за следващата лотария с повече и по-добри награди”, обяви Бъчваров.

Той увери, че след нововъведението предаването на  данните от апарата ще става след всяка бележка, а не всеки месец.

“Въвеждането на QR кодове в касовите  бележки и лотарията са просто един допълнителен начин да помогнем на хората да упражняват  собствените си граждански права, коментира говорителят на НАП. "Оценено е, че преките фискални ефекти от този по-детайлен мониторинг, с който НАП ще разполага, са в размер на около 150 милиона лева, а това е само по отношение на промените в наредбата.”

Росен Бъчваров информира, че ефектите от лотарията, която НАП направи миналата година, на фискално ниво достигнаха близо 30 млн. лева.

“Целта ни е съвсем прозрачна и очевидна – по-добър контрол, по-добро спазване на закона, повече приходи, а от там и повече обществен ресурс за цялото общество”, посочи говорителят на НАП.

Бъчваров очаква, че въвеждането на кода ще мултиплицира и ефектите от лотарията, което ще доведе до допълнително повишаване на постъпленията в бюджета.

„До края на септември първите, които трябва да въведат нововъведението, са бензиностанциите”, напомни той.

Според него целта е да се „запуши“ сега съществуващата  възможност за злоупотреби при търговията с горива заради липса на връзка между нивомерите, колонките и фискалните апарати.

“Регистрираните по ДДС фирми трябва да обновят софтуера си до края на 2018 г., а всички останали – до края на юни 2019 г.", напомни Бъчваров.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:34 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още