IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Българските потребители вече са узрели за електрически велосипеди

Цената им варира между 2500 и 4000 лв.

10:55 | 18.07.20 г. 8
<p>
	<em>Снимка: Adam Glanzman/Bloomberg</em></p>

Снимка: Adam Glanzman/Bloomberg

В момента има бум на производството на електрически велосипеди у нас. В България обаче хората все още не са така добре запознати с тях, както в Западна Европа. Това каза Галин Бонев, основател и управител на Eljoy Bikes, в интервю за редактора Вероника Тонева, излъчено в рубриката “Bloomberg TV Bulgaria Интервю”.

“Коронавирусната криза доведе до голям стрес в индустрията, тъй като сроковете за доставка на различни компоненти са дълги, те идват от различни краища на света. След няколко седмици обаче се оказа, че дори кризата помага, тъй като велосипедите се наложиха като алтернатива на градския транспорт”, посочи Бонев.

“След първите две-три седмици от пандемията отчитаме голям ръст в поръчките... Това не се отнася само за нашата компания, но и за всички други производители”.

Гостът отбеляза, че в цяла Европа има глад за велосипеди, няма наличности, хората си поръчват велосипеди за след месеци.

“В България бумът не е толкова голям, което донякъде може би се дължи на високата цена на велосипедите”, отбеляза Бонев.

Той посочи, че Eljoy Bikes е набрала 630 хиляди евро през миналата година от български инвеститори - бизнес ангели и един инвестиционен фонд. От разговора стана ясно, че дружеството подготвя нов рунд на финансиране, целта е той да се затвори следващия месец.

“Пазарът е изключително подходящ за инвестиции, развива се в пъти”, коментира Бонев.

Според него българските клиенти и потребители вече са узрели за електрическите велосипеди, включително и като възможности.

“Цената на велосипеда ориентировъчно варира между 2500 и 4000 лв.”, каза гостът. 

“Човек първо трябва да се качи да го пробва и след това да прецени дали му трябва... Това е нещо, което трябва да се тества”.

Той посочи, че компанията му произвежда около 1000 велосипеда годишно, като планът е капацитетът да се увеличи до 20-30 хиляди през следващите години.

"В Европа пък се продават около 3 милиона велосипеда на година", добави Бонев.

Целия разговор гледайте във видеото на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.

Видеа с всички гости на рубриката “Bloomberg TV Bulgaria Интервю” гледайте тук. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:17 | 05.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Bloomberg TV виж още

Коментари

8
rate up comment 2 rate down comment 0
IvanTerziev
преди 3 години
"А увеличаването на колите е защото да имаш кола в София все още е твърде евтино."Само така, "Качете се на тротоарите, да минат колите на другарите!", Радой Ралин. Бедните ДГД!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 4 rate down comment 1
фиг.1
преди 3 години
Това идва от времето, когато човек си правеше първата вноска за автомобила и после чакаше 10 години за да го получи. Същото беше и с жилищата, затова все още имаме култ и към тях. Аз от собственото си жлище не бих се отказал, но пиетета към автомобилите вече го преодолях и не беше толкова трудно. А увеличаването на колите е защото да имаш кола в София все още е твърде евтино.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 2 rate down comment 5
scott
преди 3 години
съвременния българин има пиетет към автомобила. поставя го на пиедестал. Въжделена мечта и цел на секи. От клошаря до мутроолигарха. Затова в територията ще има само увеличаване на броя на колите. Ше има все по-малко место за незащитени цели на пътя. И когато и ако си такав: трябва да имаш ясното съзнание за уязвимост и да се пазиш сам. А не да ти внушават, че електрониката, батерията и "машината" ти ше те измъкне.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 5 rate down comment 1
фиг.1
преди 3 години
Ако те е грижа за безопастността, искай да бъдат намалени колите. Щото тротинетко да размаже кола на пътя, това вярвай ми е доста рядък случай.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 2 rate down comment 4
scott
преди 3 години
пусни я таз фигура 1 - изрезана ти е.АЗ СЪМ ФАНАТИК НА ШОСЕЙНИТЕ ВЕЛОСИПЕДИ.....Ако внушаваш, че има неква си моя снимка с ел.колело - некъде - ПРОСТО НЕМА ТАКАВА. Сега шъ видиш кво ше става. тротинетки, велот, ел велосипеди, коли.....резко ше се увеличи смъртността при катастрофи в София. И да, мразим ги тез недоносчета елнещоситам. Не стават. Само за гъзари и мързеливци са.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 5 rate down comment 0
фиг.1
преди 3 години
Дами и господа, запознайте се с Ужаса на пътя! Скромният чичко, който е тръгнал на работа с електрическото си колело.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 6 rate down comment 0
Zlato
преди 3 години
Скъпо и безсмислено удоволствие.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 3 rate down comment 5
scott
преди 3 години
УЖАСЯВАЩО!ТВЪРДО НЕ НА ЕЛЕКТРИЧЕСКИТЕ ВЕЛОСИПЕДИ! УБИЙ БЕЗ СЪЖАЛЕНИЕ!Тез гадни твари, електровелотата, СЪЧЕТАВАТ НАЙ-ЛОШОТО ОТ ДВАТА СВЯТА: автомобилен и колоездачен. Ти си неподвижен на нещо, което се движи с 50 без твоите усилия. Въздушния поток ти обдухва коленните стави с постоянен насрещен вятър от 50 км/ч. Тоест ги изстудява и спира кръвния поток в тех, което води до трошене, бърза амортизация и налага подмени на колонете в ранна възрат. се едно си на мотор без защитно облекло. че и не се тревожиш. Това е само едната *** част. ПО-ОПАСНАТА Е, ЧЕ ВМЕСТО ДА ТИ РАЗВИВА ТЯЛОТО И ДА ТИ ДАВА ЗДРАВЕ И УДОВОЛСТВИЕ ОТ ВЕЛОСИПЕДИРАНЕТО, ТАЗ ГАДНА ТВАР ЕЛЕКТРОНЕЩОСИТАМ, ТИ РАЗВИВА МЪРЗЕЛЪТ! И си оставащ същия ***, дет щи кара голф, но на елвелосипед. Гъзарите, аре да си земете мотор вместо елколело. Диил? За западна европен не ми пука. да прават кво щът. Там са умни, имат велокултура от векове, ше се коригират. АМА ТУКА КВИ САКАТИ БАТКИ И ИЗТРЕЩЕЛИ ТИПОВЕ НА ЕЛКОЛЕЛА ШЕ ИМА.............напрао ми иде да ги стрелям без предупреждение и на велотата.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още