IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Danone спечели от скандалите в Китай

Най-големият производителят на кисело мляко в света надмина очакванията на анализаторите

20:00 | 19.10.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Най-големият в света производител на кисело мляко Danone отчете по-висок от очакваното ръст на приходите за третото тримесечие на 2015 г., предава Bloomberg. Положителните резултати се дължат на увеличеното търсене на бебешки храни от страна на Китай и ръста на цената на пресните млечни продукти.

Приходите на конкурента на Nestlé и Unilever нарастват с 4,6% през третото тримесечие на 2015 г. при очаквани 4,3% и достигат 5,64 млрд. евро. Ръстът в приходите съвпада с прогнозата на компанията за нарастване в диапазона между 4% и 4,5% за цялата година.

Увеличението в цените на пресните млечни продукти, които съставляват повече от половината от приходите на Danone, компенсират за седмият пореден спад в доставките. Продажбите на бебешки храни бележат ръст от 11% спрямо очакваните 7,5%, подкрепяни от увеличеното търсене от Китай. Причината за силното търсене в страната е серия от скандали с хранителни стоки в Народната република, които се отдръпват от местни продукти. За да са сигурни в произхода и качеството на храните, те посягат преди всичко към  вносни бебешки храни поради притесненията, свързани с някои бебешки храни, произведени в страната. Приходите от продажби на европейски млека на прах, като Aptamil, се изстреляха. 

Френският концерн успя да спре и спада в приходите в основния си бизнес с млечни продукти. В това поделение Danone отчита ръст от 0,6 на сто след спад от 1,1 на сто през предишното тримесечие. Досега компанията страдаше от капризите на европейските потребители.

Но до началото на 2016 г. бизнесът в Европа с продукти като Actimel и Activia трябва да се стабилизира, пояснява Danone. Като цяло компанията счита, че ще изпълни годишните си цели, въпреки че поделението за напитки страда заради отслабения интерес към разпространената в Китай напитка Mizone. Горещото лято в Европа накара потребителите да посягат по-често към водите на Danone с марки Evian.

Двуцифреният ръст в Китай е изненадващ, след като конкурентът Nestle намали прогнозите си в петък, което пък доведе и до сериозно поевтиняване на акциите на компанията.

Книжата на Danone обаче реагираха положително на новините и веднага след обявяването на данните поскъпнаха с 1,8%. Акциите приключиха сесията с ръст от 1,96 на сто, или 1,14 евро за брой, до 59,41 долара за брой.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:45 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Bloomberg TV виж още

Коментари

Финанси виж още