Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Bloomberg TV

Грег Бедросян: Пазарът на IPO-та остава силен

Миналата година е имало 400 първични публични предлагания на американските пазари и 50 на британските

гледано: 2127   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
1 гласа

Британските капиталови пазари могат успешно да се наложат при технологични IPO-та, особено на по-малки компании. Това заяви Грег Бедросян, управляващ партньор и изпълнителен директор на инвестиционната банка Drake Star, в ефира на предаването „В развитие“ по Bloomberg TV Bulgaria.

„Drake Star работи глобално и на технологичните пазари и в САЩ и в Азия и аз съм оптимист за пазара в Лондон по няколко причини. Забелязваме, че има много нови вълнуващи технологични компании, които може да не са от мащаба, който се изисква за NASDAQ или NYSE, но са подходящи за лондонската фондова борса.  Лондон е много подходящ за европейските компании, които търсят IPO.

Миналата година имаше над 400 IPO-та на американските пазари и 50 IPO-та на британските – дълбочината и мащаба на американския пазар е много по-голям и конкуренцията също е по-голяма. Британският пазар е по-малък и това може да е причина и за част от тази допълнителна волатилност, която виждаме там“, каза Бедросян.

Пазарът на IPO-та остава силен и в САЩ и във Великобритания. Най-известните компании, които направиха своя дебют на пазара в Лондон бяха компанията за AI киберсигурност Darktrace и Deliveroo, която се занимава с доставки на храни, каза Бедросян

И двете компании отбелязаха значителен спад от първоначалната цена на листване, но това не е голяма индикация цялостно за техния бизнес. „Трябва да се гледа на развитието на едно IPO в средносрочен и дългосрочен план. Киберсигурността е основна тема и бързо развиващ се бизнес в условията на пандемия. В Deliveroo имаше стачки на работниците по време на IPO-то, но компанията остава с 4 млрд. долара пазарна капитализация и данните се подобряват. IPO-то и дебюта са част от един процес – тези бизнеси са набрали стотици милиони долари частно финансиране и са успели да използват тези капитали за разрастване на бизнеса си през 2021 г.“

Според Бедросян времето на първоначалното публично предлагане на акции също оказва влияние върху движението на цените. „Пандемията ускори много тенденции в технологиите и необходимостта от киберсигурност и доставки до дома.“

Важно е за всички компании, не само технологичните, да разберат, че пътят до IPO-то е дълъг, коментира Бедросян.

„Darktrace и Deliveroo бяха компании „еднорози“ и бяха оценени на над 1 млрд. долара далеч преди да излязат на публичните пазари. Те са били активни от пет до осем години преди IPO-то, а след това само увеличават стойността си. Готовността за IPO на компаниите дава някаква сигурност и обикновено изисква една две години подготовка, особено със засилване на мениджърския екип. Добавят се и независими членове на борда на директорите, които не са свързани с ранните инвеститори или мениджмънта“.

Това е огромна работа и усилия, но поставят компанията на „силна позиция за разрастване на пазарите“, каза изпълнителният директор на Drake Star.

Повече за успешните и неуспешни практики по пътя към IPO може да гледате във видеото на сайта на Bloomberg TV Bulgaria. 

Всички гости на предаването „В развитие“ може да гледате тук.

По статията работиха: Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Божидарка Чобалигова

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Bloomberg TV
М. Владимиров: САЩ изтъргуваха "Северен поток 2" за съюзничество срещу Китай