Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Bloomberg TV

Има Закон за авторските права, но няма контрол, обяви експерт

Събираемостта може да се повиши, ако общините започнат да проверяват как се плаща за българска музика, посочи продуцентът и музикант Петър Петков

Има Закон за авторските права, но няма контрол, обяви експерт

Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

Най-големият проблем в България при авторските права е липсата на познание за тях, както от институциите, които трябва да ги следят и регулират, така и от хората, които са задължени да ги плащат – т.нар. ползватели, а и от самите артисти.

Това каза в ефира на Investbook на Bloomberg TV Bulgaria продуцентът Петър Петков, който е и рап изпълнител под името Ghettoman.

„Последният случай, който аз определям за най-големия в българския шоубизнес, е този със сериала „София ден и нощ“, чийто продуцент Красимир Ванков най-нагло е обрал музиката на огромен брой български автори. Просто си я е свалил от YouTube и си я е синхронизирал в сериала си. Това се случва, без въобще да бъдат питани авторите, като това е нарушение на Закона за авторското право и сродните му права. Това не е първият прецедент, но е най-големият“, каза още той.

Още по темата

Петков посочи, че  държавата няма адекватна политика по отношение защитата на авторските права.

"Ние изнесохме въпроса (казусът, споменат по-горе – бел.ред) до Министерството на културата, които не реагират вече половин година по простата причина, че човекът, който трябва да реагира – Георги Дамянов, началник на дирекция "Авторско право", покрива случая. Оказва се, че министерството въобще не защитава българските автори“, смята продуцентът.

Той е на мнение, че българското законодателство в сферата на авторските права в голямата си част е синхронизирано с европейското и е много добро.

"Проблемът в него е, че няма контролиращ орган. Например абсолютно всички заведения и хотели в страната се контролират от двама инспектори. Съответно двете дружества „Профон“ и „Музикаутор“ събират изключително малко пари – около 4 млн. лева. Няма как двама човека да контролират над 100 хиляди обекта в страната. Това няма как да се промени, освен ако в закона се добави, че този контрол може да се извършва и от общините. По отчети „Профон“ и „Музикаутор“ събират около 5% от пазара. А ние изчислихме, че пазара на авторски права у нас е 50 и 80 млн. лева на година“, заяви Петър Петров.

Може ли контролът да се повери на общините, за да се повиши събираемостта?

Вижте повече във видеото!

гледано: 2602   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
0 гласа

По статията работиха: Петя Стоянова, редактор Бойчо Попов

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (2)

0
 
0
 
2
преди 2 години
Ето че нещата се случиха: http://toxity.biz/%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%B8-%D0%B7%D0%B0%D0%BF%D1%81%D0%BF-%D0%B3%D0%B5%D0%BE%D1%80%D0%B3%D0%B8-%D1%81%D0%B0%D1%80%D0%B0%D0%BA%D0%B8%D0%BD%D0%BE%D0%B2/
0
 
6
 
1
преди 3 години
Няма профилна снимка
"Проблемът в него е, че няма контролиращ орган. Например абсолютно всички заведения и хотели в страната се контролират от двама инспектори. Съответно двете дружества „Профон“ и „Музикаутор“ събират изключително малко пари – около 4 млн. лева.
-------------------------------------------------
А защо аз, като данъкоплатец, да плащам заплата на още примерно 200 инспектора, за да събират „Профон“ и „Музикаутор“ повече пари.
Да си плащат те!

Още от Bloomberg TV
Трябваше ли централните банки да увеличат паричното предлагане?