IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Иновативни проекти привличат посетители в музеи и галерии

Наградата на Фондация „Америка за България“ #ВМУЗЕЯСМЕ подпомага обществените организации, свързани с култура, за работа с деца и семейства

20:37 | 07.03.17 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Детски научен център Музейко</em></p>

Снимка: Детски научен център Музейко

Поредното издание на наградата на Фондация „Америка за България“ #ВМУЗЕЯСМЕ, учредена с цел да засили интереса на обществото към музейната институция, е само част от инициативата за по-широк достъп на децата до изкуството и културно-историческото наследство.

„Каузата на наградата е да отвори по-широко вратите на обществените организации – музеи, галерии, зоопаркове, филхармонии, опери и т.н. за работа с деца и семейства. Все повече семейства търсят смислен начин да прекарат своето свободно време и да научат нещо ново с децата си. Какъв по-добър начин от това да отидеш в музея или галерията в своя град?“, резюмира същността на инициативата Надя Захариева от фондацията в предаването "В  развитие" на Bloomberg TV Bulgaria.

Тя отчете, че трендът вратите на музеите да се отварят в тази посока отбелязва положителна промяна от началото на инициативата през 2009 г. и по този начин децата се докосват до изкуството и културата на нашата страна.

По думите на Захариева най-важно е програмите да са иновативни, да са съобразени с интересите на целевата група, но да има и съответният персонал и обучени хора в музея, които да я осъществяват.

Според нея това е начинът музеите да не разчитат само на бюджетна издръжка.

„Отдавна е отминала тенденцията музеите да не са най-предпочитаното място за хората", отбеляза от своя страна Мадлен Янева от Политехническия музей в София. "Напротив, от няколко години всички колеги упорито работят, за да превърнат музеите в социални арени, в места за социален контакт. Иначе финансовите затруднения са факт. Знаете колко се отделя за култура, знаете как се разпределят средствата. Няма какво друго да правим, освен да бъдем креативни и иновативни и по всякакъв начин да се опитваме да привличаме средства“, допълни тя

Като добър пример за работа с деца и музеи Надя Захариева посочи носителката на една от наградите – Фондация „Изиарт “ на Станка Желева, която акцентира върху специализираните игри, по време на ежегодния си детски панаир.

Програмата „Фортисимо Фамилия“ на Софийската филхармония, която запознава децата с класическата музика, е посетена над 40 хиляди деца и възрастни. Градската библиотека в Асеновград има поощрителна награда за семейната си програма за четене. Зоопаркът в София също спечели поощрителна награда за програмата си за деца. 

„Всички тези хора са много амбицирани и мотивирани да работят, смята Захариева и е убедена, че наскоро създадената специалност „музеен педагог“ също ще подпомогне младите хора да намерят своето призвание. 

Фокусът на разговора се премести и върху кадровите предизвикателства, пред които са изправени музеите, и има ли интерес сред младите хора да работят в културните институции.

Вижте целия разговор във видеото!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:14 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Bloomberg TV виж още

Коментари

Финанси виж още