IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как изкуственият интелект променя хотелиерството?

Чатботове не могат да заменят изцяло дейността на служителите, коментира Елица Стоилова, основател на стартъпа Umni

11:48 | 07.06.18 г.
Как изкуственият интелект променя хотелиерството?

Основната технология, която оказва най-значимо влияние върху живота на клиентите на хотелиерите и на самите хотелиери, е изкуственият интелект. Навлизането му в традиционни за хотелиерския бизнес системи променя изцяло работата на хотелиерите. Към момента изкуственият интелект позволява взимането на по-оптимизирани и бързи решения за създаване на едно изключително клиентско преживяване.

Това каза Елица Стоилова, основател на стартъпа Umni и бивш генерален директор на хотел на Марианските острови в Тихия океан, в eфира на Bloomberg TV Bulgaria

„Хотелиерските технологии се развиват по-бързо, отколкото хотелите в световен план успяват да следват това развитие. Тенденцията отива към интерграция на всички тези системи за един контролиран и затворен цикъл на клиентското преживяване. Хотелиерският бизнес трябва да намери начин бързо да се приспособи към новите технологии и да ги използва“, препоръча тя.

Мениджърът посочи и други нови технологии, като чатботовете, с които се занимава и стартъпът Umni.
Тя допълни, че чатботът представлява софтуерно решение, което имитира разговор с човек. Интегрира се във Facebook, месинджър платформи и сайтове на хотели. Чрез него се отменя постоянната нужда от персонал в хотелите и в голяма степен улеснява рутинната дейност.

„Софтуерното решение е интересно, защото стои на границата между обикновената бизнес комуникация, с която сме свикнали – имейл,  телефон и други средства за комуникация с клиентите и социалните медии, тъй като чатботът "живее" в социална медия. Това е едно интересно решение, което едновременно е част от програмата за дигитален маркетинг на един бизнес, решава проблеми и спестява ресурси и разходи в бизнес комуникацията“, обясни Елица Стоилова.

Според нея е изключено чатботове да заменят изцяло дейността на служителите, тъй като основното в нея е творческата част и интуицията. Чатботове би трябвало да се занимават с рутинните дейности, коментира тя.

Стоилова е на мнение, че трябва да се създават програми за обучение на персонала, за да бъде той наясно как новите технологии могат да окажат влияние на работата и да я подобрят. Персоналът трябва още да разбира каква част от общата дейност на хотела представлява тази технология и нейната важност, за да има  непрекъснатост и лекота в работата на хотелиерите.

Вижте повече във видеото!

Технологиите и IoT променят много индустрии, включително и традиционния сектор енергетика. Първата годишна конференция E-Infratech, организирана от Investor.bg и Wolf Theiss на 21 юни 2018 г. в Капитал Форт, София, ще отвори платформа за дискусии върху възможностите, които свързаността и технологиите предоставят на обществото, индустрията и инфраструктурата. Повече за нея вижте тук https://e-infratech.investor.bg/

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:33 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Bloomberg TV виж още

Коментари

Финанси виж още